خبرگزاری کار ایران

سردار رضایی خبر داد؛

هلاکت ۱۰ نفر از اشرار در ۲ ماه گذشته

فرمانده مرزبانی ناجا از هلاکت ۱۰ تن از اشرار طی ۲ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی افزود: تایباد هم‌مرز با کشور افغانستان است و با توجه به شرایط این کشور از جمله تولید مواد مخدر و شرارت، شاهد درگیری‌های فراوانی با اشرار و قاچاقچیان در این مرز هستیم.

وی با اشاره به وقوع درگیری در بعد از ظهر دیروز در منطقه تایباد با گروهی از اشرار، افزود: در جریان این درگیری دو تن از مرزبانان غیورمان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به ارتفاعات بسیار بلند منطقه تایباد، بیان داشت: تعقیب اشرار در این منطقه به دلیل صعب العبور بودند بسیار مشکل است اما همرزمان ما در درگیری روز گذشته نزدیک به ۱۵ کیلومتر اشرار را شجاعانه تعقیب کردند و در ارتفاع ۲ هزار متری با شجاعت جنگیدند اما حین درگیری دو تن از مرزبانان حین خروج از پشت سنگر مورد اصابت گلوله اشرار قرار گرفتند.

سردار رضایی یادآورشد: به منظور بازدید از محل درگیری به همراه هیاتی امروز وارد تایباد شدیم و هم اکنون درگیری ادامه داشته و این گروه شرارت درمحاصره نیروهای ما قرار دارند که امیدوارم در روزهای آینده خبرهای خوشی از دستگیری و یا هلاکت آنان به اطلاع مردم عزیزمان برسانیم.

وی با بیان اینکه خدمت در مرزعبادت است، خاطرنشان کرد: درمدت ۱۰ ماهه گذشته مرزبانان کشورمان موفق به کسب دستاوردهای خوبی از جمله کشف مواد مخدر، دستگیری و هلاکت اشرار و قاچاقچیان شدند به طوری که طی دو ماه گذشته بیش از ۱۰ نفر از اشرار در درگیری مسلحانه به هلاکت رسیدند و از این افراد مقادیر زیادی اسلحه و مهمات کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی، یادآورشد: مراسم تشییع پیکر پاک این دو شهید فردا در شهرستان تربت حیدریه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مردم شهید پرور این شهرستان انجام خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا، تصریح کرد: امروز با مرزبانان درجه یک افغانستان به گفت‌وگو نشسته و کنترل بیشتر مرزهای مشترک دو کشور را از آن‌ها مطالبه کردیم امیدواریم مرزبانان این کشورهمانند گذشته همکاری لازم را با ما داشته باشند تا شاهد این گونه ناامنی و شرارت‌ها در این مرز نباشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه از خداوند می‌خواهیم که مرگ ما را شهادت در راه خود قرار دهد، گفت: مرزبانان غیور ما با تلاش مضاعف و ایثارگری، امنیت را برای مرز‌ها و شهر‌ها فراهم می‌کنند و اگر امروز در شهرهای مختلف آرامش و آسایش وجود دارد به برکت خون این شهیدان و مرزبانان عزیز کشورمان هست که شبانه روز بیدارند و امنیت را به همه ملت ایران هدیه می‌کنند.

کد خبر : ۴۴۳۳۹۷