خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی اقدامات فراقانونی برای بی اعتبار کردن منشور حقوق شهروندی است/دادستانی ورود کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: برخی جریان‌ها به‌دنبال رونمایی از منشور حقوق شهروندی دست به اقدامات فراقانونی می‌زنند که بگویند فراتر از حقوق شهروندی اقدام می‌کنیم و نیازی به چارچوب قانونی نداریم و این منشور برای ما اعتباری ندارد اما قطعاً مجموعه حاکمیت این چنین رفتارها و اقداماتی را محکوم می‌کند.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد نسبت به حمله به معاون امور مجلس رییس‌جمهور در نماز جمعه یزد و با اشاره به موارد متعدد چنین اقداماتی، اعلام کرد: به هر حال نماز جمعه امری مقدس است و همه انتظار داریم که این فریضه زمینه‌ساز وحدت باشد و نه باید اجازه دهیم درحاشیه این فریضه معنوی به هیچکس توهین و افترا صورت گیرد.

معترضان بجای ضرب و شتم، از مجاری قانونی اعتراض کنند

او با تاکید بر حق اعتراض برای تمامی شهروندان از مجاری قانونی و بسترهای مشروع گفت: درصورتی که کسی نسبت به مسئله‌ای اعتراض و انتقاد دارد می‌تواند از طریق مجاری مشروع آن همچون مطبوعات و رسانه‌ها و فضای مجازی انتقاد خود را بیان کند و نیازی به ضرب و شتم و اقدام فیزیکی نیست؛ بلکه باید بیاموزیم که از طریق گفت‌وگو و تعامل مشکلات‌مان را حل کنیم.

برخی می‌خواهند بگویند فراتر از حقوق شهروندی آزادی دارند

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن تمجید از اقدام اخیر ریاست‌جمهوری در رونمایی از منشور حقوق شهروندی، یادآور شد: به نظر می‌رسد برخی جریان‌ها به‌دنبال رونمایی از منشور حقوق شهروندی دست به اقدامات فراقانونی می‌زنند که بگویند فراتر از حقوق شهروندی اقدام می‌کنیم و نیازی به چارچوب قانونی نداریم و این منشور برای ما اعتباری ندارد اما قطعاً مجموعه حاکمیت این چنین رفتارها و اقداماتی را محکوم می‌کند.

بنیادی با اشاره به بیانیه‌ای که هفته گذشته در محکومیت حمله به معاون پارلمانی رییس‌جمهور در نماز جمعه یزد که به امضای ۱۷۳ نفر از نمایندگان رسید، اعلام کرد: بیانیه هفته گذشته مربوط به حمله به آقای حسینعلی امیری بود اما به هر حال بروز چنین اتفاق‌هایی نادرست است و نباید چنین حرکاتی تکرار شود.

امیری فردی فراجناحی است

او گفت: آقای امیری فردی شناخته‌‌شده است و که علاوه بر حضور در دولت تدبیر و امید، زمانی در شورای نگهبان و همچنین در قوه قضاییه فعالیت کرده و نمی‌توان او را منتسب به جریانی خاص دانست و هنگامی که علیه آقای امیری که مورد وثوق همه جناح‌های سیاسی است، چنین هجمه‌ای صورت می‌گیرد، وضعیت افراد دیگر بسیار نامشخص خواهد بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید همچنین تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که آقای امیری، مطلب خاصی بیان نکرده و صرفاً به بیان توضیحاتی درباره عملکرد دولت درخصوص برجام و دیگر مسائل پرداخته است.

اشاره به نام خاتمی در نمازجمعه یزد نشان از ادب امیری است

او گفت: همچنین اشاره به نام آیت‌الله خاتمی پدر رییس دولت اصلاحات نیز نشان از ادب آقای امیری است و باتوجه به این‌که در یزد سخنرانی می‌کرده، طبیعتاً به رسم ادب از بزرگان این شهر یاد کرده‌اند.

لزوم ورود دادستان کل‌کشور به موضوع حمله به معاون رییس‌جمهور

بنیادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت عدم برخورد با برهم زنندگان سخنرانی معاون پارلمانی رییس‌جمهور، اعلام کرد: رسیدگی به این مسئله وظیفه مدعی‌العموم است و لازم است دادستان کل‌کشور باید موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

او گفت: مهمترین مسئله این است که همه باید پایبند با قانون باشیم و در جای‌جای منشور حقوق شهروندی نیز بر لزوم التزام به قانون تاکید شده است؛ بنابر این در برخورد چنین اتفاقاتی باید رعایت قانون سرلوحه کار باشد.

بنیادی در پایان تصریح کرد: در این مورد نیز انتظار داریم دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم وارد شده و با برهم زنندگان سخنرانی معاون پارلمانی رییس‌جمهور بنابر قانون برخورد کند و درصورتی که چنین اتفاقی نیافتد و دادستانی غفلت کند، مردم خود قضاوت خواهند کرد.

کد خبر : ۴۴۲۹۲۸