خبرگزاری کار ایران

توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آزادی دو وکیل ایرانی بازداشت‌شده در کنیا

سخنگوی وزارت امور خارجه توضیحاتی درباره رایزنی‌های وزارتخانه برای آزادی دو وکیل ایرانی بازداشتی در کنیا و ورودشان به کشور ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی درباره آخرین وضعیت دو وکیل ایرانی که به دلیل سوء تفاهم توسط پلیس کنیا بازداشت شده بودند، اظهار داشت: وزارت امور خارجه از ابتدای این دستگیری و بر اساس رویه و روال و وظیفه ذاتی خود برای حفظ و صیانت از حقوق شهروندان ایرانی از همه ظرفیت‌های و امکانات دیپلماتیک، سیاسی و حقوقی خود برای آزادی این دو شهروند ایرانی استفاده کرده و با تلاش‌های بی‌وقفه سیاسی و کنسولی در تهران و نایروبی، در کنار بهره‌‌گیری از یک تیم حقوقی و از وکلای بارز محلی به پیگیری فوری این پرونده پرداخت. 

 قاسمی افزود: در ادامه این تلاش‌های مستمر سرانجام با دستور ویژه و خاص دکتر ظریف وزیر امور خارجه، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان این وزارتخانه در راس هیاتی راهی کنیا شد و در رایزنی‌های متعدد و نزدیک با مقامات ذیربط کنیایی، سوء تفاهم بوجود آمده رفع شد و سرانجام این دو هموطن حقوقدان شب گذشته آزاد و پیش از ظهر امروز به همراه معاون کنسولی وزارت امور خارجه وارد کشور شدند. 

قاسمی از همکاری دولت و مقامات قضایی کنیایی که با حسن نیت و تلاش خود توانستند بر بی‌گناهی این دو شهروند ایرانی صحه گذاشته و موجب آزادی آنان را فراهم آوردند قدردانی کرد. ‌

کد خبر : ۴۳۸۳۴۸