خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وانگ یی:

برای گسترش روابط همه جانبه با چبن ملاحظه‌ای نداریم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافقات سفر رئیس جمهور چین به ایران باب همکاری‌های بیشتر را می‌گشاید.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود گفت: توافق‌های مربوط به سفر پیشین رئیس جمهور چین به تهران و امضای ۱۷ سند همکاری، باب همکاری‌های بیشتر را می‌گشاید. من برای همین در پکن هستم تا آن توافقات را بررسی و عملیاتی کنیم. 

او افزود: ما برای گسترش روابط همه جانبه با چبن ملاحظه‌ای نداریم زیرا مبانی مشترکی داریم. ما رویکرد دوجانبه مشترکی درباره موضوعات جهانی داریم. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به حضور در اجلاس قلب آسیا در هند گفت: در این اجلاس چالش‌ها و فرصت‌های مشترک اعضا مطرح و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه چین هم در این دیدار با مهم دانستن سفر پیشین رییس جمهور چین به ایران و امضای اسناد همکاری، دیدار امروز با وزیر امور خاجه ایران را عامل مهمی در تحقق اهداف و گسترش همکاری‌های دوجانبه دانست.

ظریف و  وانگ یی در نشست دوجانبه درباره گسترش همکاری‌ها در تمام زمینه‌ها به ویژه سیاسی، اقتصادی مذاکره کردند. رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی محور دیگر گفت‌وگوهای دو طرف اعلام شده است. 

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما، ظریف بنا به دعوت رسمی وزیر خارجه چین در صدر هیات عالی رتبه سیاسی، اقتصادی بامداد امروز وارد پکن شد. دیدار با معاون نخست‌وزیر چین، برگزاری نشست مشترک تجار ایران و چین و سخنرانی در نشست نخبگان و دانشجویان چین از دیگر برنامه‌هایی است که در سفر ظریف به پکن تدارک دیده شده است. 

وزیر امور خارجه در ادامه سفر دوره‌ای به شرق آسیا، فردا راهی توکیو می‌شود.

کد خبر : ۴۳۴۷۰۲