خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

سخنگوی وزارت خارجه انفجار تروریستی امروز در عراق را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجار تروریستی و انتحاری امروز در عراق که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از مردم بیگناه شد را به شدت محکوم و با دولت و مردم عراق و تمامی خانواده های قربانیان این حادثه شوم و هولناک ابراز همدری کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجار تروریستی و انتحاری امروز در عراق که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از مردم بیگناه شد را به شدت محکوم و با دولت و مردم عراق و  تمامی خانواده های  قربانیان این حادثه شوم و هولناک ابراز همدری کرد.

قاسمی با توجه به  انتشار اخباری مبنی بر شهادت تعدادی از هموطنان عزیز ایرانی در این جنایت هولناک اظهار داشت:

 وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد  با جدیت تمام در حال بررسی موضوع و هر گونه اقدام لازم در این خصوص  می باشند.  وی افزود:  به محض دریافت و تایید اخبار تکمیلی ، موضوع  به آگاهی  مردم شریف ایران خواهد رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه اقدامات از پیش طراحی شده و ددمنشانه را ناشی از استیصال تروریست ها و در واکنش به  شکست های پیاپی آنان خواند و افزود: این  اقدامات وحشیانه و غیر انسانی ، در عزم دولت و ملت عراق و نیز ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت مظلوم عراق در مبارزه بی امان  با تروریسم، خللی ایجاد نخواهد کرد.

رئیس جنایی فرماندهی پلیس کابل اعلام کرد: در حمله به عزاداران حسینی در مسجد باقرالعلوم (ع) در منطقه ششم غرب کابل ۲۷ نفر کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.

این حمله ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه و در پایان مراسم اربعین،  هنگامی رخ داد که عزاداران می خواستند مسجد را ترک کنند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله انتحاری در کابل را به عهده نگرفته است.

خبرهای دریافت شده حاکی از آن است که در میان شهدای این حادثه تروریستی برخی از هم وطنانمان نیز قرار دارند.

 

کد خبر : ۴۳۱۹۹۷