خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت حجت‌الاسلام عبدالله نوری در پی درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی

هوش سرشار سیاسی، تدبیر در انجام تکالیف ملی، میانه روی و حسن رفتار در برخوردهای اجتماعی و سیاسی، قدرت علمی و منطق فائقه آن فقید سعید، از او چهره ای ماندگار در تاریخ ایران، مرجعیت و حوزه های علمیه تشیع ترسیم خواهد کرد.

به گزارش ایلنا , متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم ربانی، شخصیت بزرگوار و وارسته، فقیه متعهد و مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، ضایعه ای بس بزرگ و تاسف آور برای اهل ایمان، حوزه های علمیه، فرهیختگان و جامعه علمی  ایران بود.

حوزه علمیه قم بزرگ مردی از تبار صالحان و خادمان اسلام را از دست داد که با ایمانی سترگ و سخت کوشی بسیار، مدارج عالی فقاهت و حکمت و اندیشمندی را به شایستگی طی نمود.

حوزه های علمیه  اینک سوگوار یکی از چهره های درخشان و فقیهان درد آشنای دوران معاصرند که در لباس مسئولیت های سیاسی نیز تصویری صادق، صبور، دلسوز و با اخلاص نزد مردم داشت که فقدان او مصداق ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیئ است.    

در جریان انقلاب اسلامی او از  همراهان وفادار امام خمینی (ره) بود و  پس از پیروزی انقلاب نیز در راه تحقق مصالح ملت و ساماندهی امور مملکت کوشش فراوان کرد. او از معدود چهره های برجسته انقلاب بود که به اعتدال اشتهار و با تدبیر و درایت سعی در تعدیل تندروی ها داشت.

پس از رحلت امام او بار دیگر به حوزه بازگشت تا وظیفه اصلی خویش را در تربیت نیروهای نواندیش به انجام برساند. او همواره نسبت به حفظ استقلال حوزه احساس تعهد می کرد. با وجود این که مسئولیت رسمی در حکومت نداشت،  هیچ گاه از همگامی با مردم بازنایستاد و پشتیبان خواسته های مشروع و بحق آنان از حاکمیت بود.

پیشینه فعالیت های ایشان در تاسیس مراکز علمی از مدارس مفید تا دانشگاه مفید و مکتب امیرالمومنین(ع) تعهد کم نظیر ایشان  به اعتلای عملی و فرهنگی ایران و تربیت نخبگان را نشان می دهد.

او فقیهی زمان شناس و آگاه به زمانه بود که هیچ گاه از توجه بر امور  و مسائل جاری غفلت نمی ورزید و در ادای وظیفه دینی و رسالت اجتماعی و ملی، صادقانه و خاضعانه تلاش می نمود.

هوش سرشار سیاسی، تدبیر در انجام تکالیف ملی، میانه روی و حسن رفتار در برخوردهای اجتماعی و سیاسی، قدرت علمی و منطق فائقه آن فقید سعید، از  او  چهره ای ماندگار در تاریخ ایران، مرجعیت و حوزه های علمیه تشیع ترسیم خواهد کرد.

 اینجانب فقدان این بزرگمرد عالم فقاهت و سیاست و صداقت را به محضر ملت شریف ایران و همه دردمندان و عالمان وارسته، فضلا، مدرسان و اساتید، جامعه روشن ضمیر و تربیت یافتگان مدارس و دانشگاه مفید بویژه خانواده مکرم و فرزندان برومند و فرهیخته و داغدار ایشان تسلیت و تعزیت می گویم و برای روح مطهر و منور ایشان رحمت واسعه الهی خواهانم.

عبدالله نوری

سوم آذرماه ۱۳۹۵

کد خبر : ۴۳۱۸۹۰