خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

سازمان تبلیغات اسلامی درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی را تسلیت گفت

درپی درگذشت مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی رحمت ‌الله ‌علیه، روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی، این ضایعه را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، در این پیام آمده است:

درگذشت تأسفبار مرجع عالیقدرمرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی رحمت ‌الله ‌علیه که سالیان پربرکت عمر شریفش در اکتساب علم و تقوا و خدمت به اسلام و انقلاب صرف شد، مصیبت بزرگی است. با مهاجرت امام خمینی (ره) به پاریس در سال ۱۳۵۷، شورای انقلاب اسلامی تشکیل شد  و آیت الله موسوی اردبیلی، به‌عنوان یکی از اعضای این شورا این شورا هدایت  انقلاب اسلامی را تا پیروزی آن و همچنین اداره کشور را تا استقرار نهادهای برخاسته از قانون اساسی به عهده گرفت. همچنین امام خمینی (ره) نخست آیت الله موسوی اردبیلی را به دادستانی کل کشور و پس از شهادت آیت الله بهشتی، به ریاست دیوان عالی کشور منصوب کردند.

ایشان به‌عنوان ریاست قوه قضاییه ایران در بازنویسی قوانین قضایی کشور و تطبیق آن با فقه شیعه وهمچنین در مجلس خبرگان قانون اساسی، شورای بازنگری قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت امنای فرهنگستان علوم؛ خدمات ارزنده‌ای از خود به جای گذاشت و همواره یکی از یاران صدیق این انقلاب و سرچشمه‌ی خیر و برکت برای آن بود و در طول سالیان متمادی با آگاهی و بصیرتی مثال‌زدنی همواره در مسیر ولایت گام برداشت.

ایشان در طول عمر پرثمرش در راه ترویج اسلام، اعتلای فرهنگ تشیع و به ثمر رسیدن اهداف انقلاب اسلامی منشأ برکات ارزنده‌ای شد که آثار آن قطعاً به‌عنوان باقیات صالحات موجب تعالی روزافزون روح بلند آن بزرگوار خواهد بود.

سازمان تبلیغات اسلامی این ضایعه‌ی غمبار را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی، بیت مکرم و معزز آن مرحوم و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان شکیبایی و اجر عظیم مسئلت می‌نماید.

کد خبر : ۴۳۱۷۴۷