خبرگزاری کار ایران

سردار سلیمانی:

اگر نگاه بسیجی در ما ضعیف شد؛ دین ما ضعیف شده است

سردار سلیمانی با یادآوری اینکه اگر نگاه بسیجی در ما ضعیف شد دین ما ضعیف شده است، بیان کرد: کسانی که بسیجی هستند باید اخلاقی که در دفاع مقدس وجود داشت را در خود احیاء کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی در سومین گردهمایی فرماندهان بسیج قوه قضاییه سراسر کشور که در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: بسیج هدیه امام راحل است. تمام افرادی که در قوه قضاییه فعالیت می‌کنند، جایگاه قابل احترامی دارند.

او با بیان اینکه دستگاه قضایی برای نظام جمهوری اسلامی قابل افتخار است، اظهار داشت: بسیج نماد بارز آن که توانست معرف دفاع مقدس باشد و دفاع مقدس ظهور فرهنگ بسیج بود.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: در فضای امروز، بالاترین مقام نظام در تمام جلسات رسمی از چفیه استفاده می‌کنند که نماد بسیج است و این چفیه یک تذکر است به تمام افرادی که به بسیج معرفت دارند و کسانی که به بسیج معرفت ندارند.

سلیمانی با بیان اینکه این چفیه دور گردن مقام معظم رهبری یک تذکر است، تصریح کرد: در دفاع مقدس بسیج ظهور عملی یافت و امروز یک سازمان به نام بسیج است، اما مهمتر فرهنگ بسیج است. به همین دلیل بسیج کانونی است که همه صنوف، سنین ،مشاغل و طوایف را در خود جای داده و این ویژگی بسیج است و این شجره طیبه ای است که امام آن را کاشت و رهبری آن را رشد داد.

او با اشاره به اثرگذاری بسیج خاطرنشان کرد: یک اثر بسیج مربوط به جنگ و پیروزی در جنگ است. می‌توانیم بگوییم که پیروزی در تمام جنگ‌ها وجود دارد اما این پیروزی بزرگی است که ملتی در تمام دنیا به گردن کلفت‌های مالی وابستگی نداشته باشد و تنها به خدا ایمان داشته باشد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه برای آنکه یک ملتی در مقابل ابرقدرت‌ها پیروز شود باید به آن پرداخت، ابراز داشت: در هیچ جنگی در جهان هیچ نشانه‌ای که بسیج به جا گذاشت نمی‌بینیم مگر در دوره‌های صدر اسلام.در دوره‌های اخیر بشری ما چنین اثری را سراغ نداریم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه یک اثر، تاثیر بر خود در جنگ بود، یادآور شد: کسانی که تجربه جنگ را درک کردند، می‌گویند در جنگ احساس درد جسمی و روحی و احساس خستگی وجود نداشت چون فرهنگی که در سطح دفاع مقدس وجود داشت این خستگی را ایجاد نمی‌کرد.

او با بیان اینکه بن‌بستی در جنگ وجود نداشت، عنوان کرد: اخلاق عملی و عرفان عملی، دین ناب در دوران دفاع مقدس وجود داشت و این فرهنگ بسیجی دفاع مقدس را به یک دانشگاه تبدیل کرد که در آن جایگاه استاد و شاگردی وجود نداشت و یک دوره استثنایی بود.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه بسیج به کوره‌ای تبدیل شد که هر چیزی در داخل آن رفت به یک عیار ناب تبدیل شد و برخی تا آخر عمر این عیار را حفظ کردند، تاکید کرد: در دفاع مقدس یک نوع مسابقه وجود داشت. امروز وقتی به نابسامانی‌ها نگاه می‌کنیم بیشتر معرفت پیدا می‌کنیم که چرا مقام معظم رهبری با این علامت چفیه می‌خواهد که ما علامت دهد. آیا به رئیس‌جمهور، سپاه، وزرا و مسئولان علامت نمی‌دهد.

سلیمانی اثر دوم را اثر فرهنگی بر جامعه دانست و بیان کرد: اثری که انقلاب فرهنگی در جامعه ایجاد کرد این نیست که مسئولان دور هم می‌نشینند و درباره آن صحبت می‌کنند. انقلاب فرهنگی را بسیج ایجاد کرد و باعث تحول جامعه شد. چه کسی می‌توانست ستاد انقلاب فرهنگی، یک ملت شاه زده را به این سرعت تغییر دهد. این تغییر را جنگ و بسیج ایجاد کرده است.

سلیمانی با بیان اینکه نکته سوم بحث صدور انقلاب بود که نیازمند یک چهارچوب عملی موفق  تجربه شده بود، گفت: این صدور سیاسی که بتواند در جوامع دگرگونی ایجاد کند باید از تجربه موفق بسیج حاصل شد. عموم پرچم‌های مبازره پرچم‌های قبل از انقلاب مارکسیستی و کمونیستی و ناسیونالیستی بودند که عموم آنها ناموفق بودند و یک استعمار دیگر را جایگزین استعمار دیگر می‌کردند و این بسیج که از سوی امام راحل تاسیس شد مانند یک کوثری جریان ایجاد کرد و اولین اثر آن در خاورمیانه و فلسطین و ایجاد حزب‌الله بود و پرچم‌های انحرافی را به پرچم اسلام و الله اکبر تبدیل کرد.

او اضافه کرد: این پرچم تبلیغ یک فرهنگ بود و یک منبع بلند بود که بر جامعه اثر گذاشت و امروز در فلسطین اثر گذشته است. اگر این فرهنگ موفق و این تجربه نبود این پیروزی‌ها اتفاق نمی‌افتاد. امروز هم در سوریه همین پرچم وجود دارد.

فرمانده سپاه قدس در تشریح دیگر تاثیرات بسیج اظهار داشت: عامل چهارم عمق بخشیدن به امنیت و ثبات و آرامش به کشور است که هم در بعد امنیتی، دولتی و اجتماعی است مگرنه ما نمی‌توانستیم در این بحران منطقه دوام بیاوریم که همه به آن افتخار می‌کنند.

سلیمانی ادامه داد: چرا ما رژه برگزار می‌کنیم و ارتش نیروها و تجهیزات خود را به نمایش در می‌آورند. اساس آن گوشزد کردن این موضوع است که این نیروی نظامی ما است.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه امروز پرچمی که امام نماد داس و چکش را به پرچم الله و اکبر تبدیل کرد که یک علم و پرچم نبود بلکه تبلیغ یک فرهنگ بود که اکنون در فلسطین نفوذ کرده است، تصریح کرد: اگر این فرهنگ موفق به وجود نمی‌آمد این پیروزی‌ها به وجود نمی‌آمد و اکنون در یمن و سوریه همین پرچم یعنی فکر موثر وجود دارد.

سلیمانی با بیان اینکه گرامیداشت بسیج یک وظیفه ملی و یک ضرورت دینی است، تاکید کرد: جا دارد در این دوران پر از فتنه و آن هم در زمان رسیدن به نقطه پیروزی، ما دستاورد‌های خودمان یعنی بسیج را تضعیف نکنیم چرا که یک ظلم است.

سلیمانی با یادآوری اینکه اگر این نگاه بسیجی در ما ضعیف شد دین ما ضعیف شده است، بیان کرد: کسانی که بسیجی هستند باید اخلاقی که در دفاع مقدس وجود داشت را در خود احیاء کنند، اخلاقی که مهدی باکری سردار ترک زبان دفاع مقدس داشت.

کد خبر : ۴۳۱۵۸۱