خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری خبر داد؛

برگزاری رزمایش بزرگ ولایت بهمن ماه در اقیانوس هند/ رونمایی از شبیه ساز طوفان، طی هفته آینده

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تاکنون ۳ هزار و ۸۴۴ فروند کشتی نفتکش و تجاری را در خلیج عدن اسکورت کردیم تا اقتصاد کشور دچار آسیب نشود.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست خبری که در آستانه ۷ آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، اعزام ۴۴ ناوگروه به آب‌های ازاد و بین‌تالمللی را نشانه اقتدار نیروی درایی ارتش دانست و گفت: علاوه بر این، تاکنون ۵ ناوگروه صلح و دوستی نیز به دیگر کشورها رفته‌اند.

دریادار سیاری با تاکید بر استمرار حضور در خلیج عدن به جهت ایجاد امنیت پایدار اظهار داشت: تاکنون ۳ هزار و ۸۴۴ فروند نفتکش و تجاری را در خلیج عدن اسکورت کردیم تا اقتصاد کشور دچار آسیب نشود.

وی تصریح کرد: ما امروز برای تامین تجهیزات و سلاح ها و مهمات مورد نیاز نیروی دریایی به دیگران احتیاج نداشته و همه اینها را خودمان تامین می‌کنیم.

دریادار سیاری گفت: برای نخستین بار ناوگروه ٤٤ متشکل از ناوشکن الوند و بوشهر توانستند قاره افریقا را دور بزنند و وارد اقیانوس اطلس شوند و الان این دوناوشکن در بندر دوربان مستقر هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش تخصصی زیردریایی ها ظرف ٢ و ٣ روز آینده خبر داد و  افزود: در بهمن ماه نیز رزمایش بزرگ دریایی ولایت ٩٥ در شمال اقیانوس هند برگزار می شود.

دریادار سیاری ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز ١٥ رزمایش احرا کرده ایم و در زمینه توسعه سواحل مکران نیروی دریایی در حال ساخت ٣پایگاه و ٢ منطقه در این منطقه هستیم.

وی گفت:همچنین رزمایش مشترک امداد و نجات با کشور عمان برگزار خواهد شد و ششمین همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند نیز با حضور بیش از ٤٠ مقام از کشورهای مختلف این منطقه در سال ٢٠١٨ به میزبانی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای نخستین بار بزرگترین ناو جنوب غرب اسیا که ناو جمهوری اسلامی ایران خارک نام دارد بعد از ٣٥ سال توسط متخصصان ایرانی تامیرات اساسی شد که در روزهای آینده در آبهای بندرعباس الحاق خواهد شد.

دریادار سیاری با بیان اینکه امروز ناوشکن های ما به موشک های سطح به سطح و با برد بالا تجهیز شده‌اند، افزود: پروژه ثامن به عنوان سامانه یکپارچه کشف و شناسایی و رهگیری سطحی و هوایی در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.

وی گفت: ما توانسته‌ایم اژدرهایمان را در زمینه برد و دقت لازم برای اصابت به هدف بهینه سازی کنیم و دو شبیه ساز طوفان و کنترل سوانح نیز که توسط متخصصان داخلی ساخته شده، در روزهای آتی رونمایی می شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ناوگروه های کشورمان از کشورهای هند، پاکستان، عمان، تانزانیا، آذربایجان،آفریقای جنوبی بازدید داشتند و تا پایان سال جاری نیز به کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و جنوب شرق اسیا اعزام خواهند شد.

دریادار سیاری در پایان و در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت صیاداتی که توسط دزدان دریایی سومالیایی اسیر شدند، گفت: این موضوع توسط نیروی دریایی و دولت درحال پیگیری است و توصیه مان به لنج های صیادی این است که برای انجام امور خود با نیروی دریایی هماهنگی داشته باشند.

کد خبر : ۴۳۰۸۱۶