خبرگزاری کار ایران

دانش‌آشتیانی، صالحی‌امیری و سلطانی‌فر از مجلس رای‌اعتماد گرفتند

هر سه وزیر پیشنهادی دولت از مجلس دهم رای اعتماد گرفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در پایان جلسه امرز صحن علنی مجلس و با اتمام شمارش آرا هر سه وزیر پیشنهادی دولت موفق به کسب اکثریت آرا شدند.

بر این اساس فخرالدین دانش‌آشتیانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، سیدرضا صالحی‌امیری به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود سلطانی‌فر به کابینه دولت یازدهم اضافه شدند.

بر اساس این گزارش فخرالدین دانش آشتیانی با ۱۵۷ رای موافق ۱۱۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۷۴ رای ، به‌عنوان سیزدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب برگزیده شد.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و قرچک، اسدالله عباسی، حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مخالفت با دانش‌‌آشتیانی سخن گفتند و ابوالفضل سروش، داود محمدی، جعفرزاده ایمن‌آبادی و مهدی شیخ در موافقت با او نطق‌های خود را مطرح کردند.

سیدرضا صالحی امیری نیز با ۱۸۰ رای موافق، ۸۹ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۷۵ رای اخذ شده، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

حجت‌الاسلام نوروزی، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نمایندگان مخالف صالحی امیری بودند که نطق کردند و محمد بیرانوندی، قاسم احمدی لاشکی،محمد آشوری تازیانی و محمدرضا تابش در موافقت با صالحی امیری سخن گفتند.

همچنین مسعود سلطانی‌فر با ۱۹۳ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۷۴ رای اخذ شده، وزیر ورزش و جوانان شد.

محمود شکری، شهاب نادری، سید محمدجواد ابطحی ناطقان مخالف سلطانی‌فر بودند. ضمن اینکه ابوالفضل موسوی بیوکی، سیدمهدی مقدسی، محمد نعیم امینی‌فر و پروانه سلحشوری ناطقان موافق وزیر ورزش و جوانان بودند.

برای تماشای گزارش تصویری جلسه رای اعتماد به وزرا اینجا را کلیک کنید.

کد خبر : ۴۲۴۹۰۷