خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار رئیس مجلس قبرس:

ایران قدم‌های بزرگی برای کمک به پناهجویان برداشته است

دیمیتریس سیلوریس رئیس مجلس قبرس که در رأس هیأتی پارلمانی به تهران سفر کرده است عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، شمخانی در این دیدار با تاکید بر  اراده دو کشور برای ارتقاء روابط در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و علمی تصریح کرد؛انتظار می رود کشورهای اروپایی در فضای پسابرجام  با خواسته های سلطه طلبانه و غیرمنطقی آمریکا برای ایجاد انحصار در مدیریت مالی بین المللی به صورت موثرمقابله نمایند

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به رویکردها و دیدگاه‌های مشترک ایران و قبرس در زمینه مسائل سیاست خارجی و مبارزه با تروریسم  افزود؛ اراده جدی دو کشور مبارزه واقعی با عوامل و بسترهای شکل گیری تروریسم و مقابله موثربا گسترش آن است.

دریابان شمخانی گفت: واقعیت امروز سوریه و عراق به روشنی نشان می‌دهد چه کشورهایی از حضور و استمرار حیات تروریسم منتفع هستند و با ارسال سلاح و پول به فریب خوردگان و مزدوران سعی در پایدارسازی ناامنی در منطقه دارند.

وی با بیان اینکه امروز تروریسم محدود به جغرافیا نیست افزود؛ متاسفانه حضور تروریست ها و عملیات  متعدد انها در اروپا نیز بر محاسبات نادرست سیاستمداران این کشورها تاثیر نگذاشت و امنیت شهروندان خود را همچنان با پشتیبانی از معارضان تکفیری مسلح به خطر می اندازند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر ضرورت تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه و یمن که امروز در شرایط ‏دشواری بسر می‌برند، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ‏دارد، با همکاری سازمان‌های بین‌المللی  همه مساعی خود را برای ارسال کمک‌های ‏انسان‌دوستانه به مردم این کشورها بکار گیرد

علی شمخانی با بیان رفتارهای ضد انسانی برخی کشورهای  به ظاهر مدافع حقوق بشر با پناهجویان خاطر نشان کرد: ایران قدم‌های بزرگی برای کمک به آوارگان و پناهجویان در منطقه برداشته و در ‏این ‏راستا آماده همکاری و انتقال تجربیات خود به اروپا است.

دیمیتریس سیلوریس رئیس مجلس قبرس نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ممتاز و سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه  و  نقش تاثیر گذارکشورمان در مبارزه با تروریسم ابراز امیدواری کرد که این سفر موجب ارتقاء روابط ایران و قبرس شود.

وی توافق ایران و ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای را دستاورد ‏بزرگی برای جامعه جهانی دانست و افزود؛ در صورت اجرای تعهدات برجام از سوی طرفین فضای لازم برای توسعه همکاری‌ها و بهره برداری از فرصت ها گشوده خواهد شد

کد خبر : ۴۲۴۵۷۷