خبرگزاری کار ایران

با اعلام رییس مجلس انجام شد؛

ارجاع لایحه هوای پاک به کمیسیون کشاورزی برای بررسی مجدد

رئیس مجلس شورای اسلامی لایحه هوای پاک را برای بررسی مجدد به کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی ارجاع داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در نشست علنی روز یکشنبه (۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی موادی از لایحه هوای پاک با توجه به ایرادهای ویرایشی و ابهام‌های این متن گفت: در حال حاضر با ایرادهای متعددی در لایحه هوای پاک مواجه هستیم که دومسیر را می‌توانیم پیش رو بگیریم یا لایحه مسکوت بماند یا برای شور دوم به کمیسیون کشاورزی ارسال شود اما از آنجایی که موضوع آلودگی هوا مهم است و می‌خواهیم در دستور کار مجلس قرار بگیرد بهتر است موضوع برای بررسی مجدد به کمیسیون ارسال شود چرا که استان‌های دیگر به جز تهران از جمله خوزستان، اراک و سیستان هر کدام به نحوی درگیر آلودگی هوا هستند.

شاکله طرح تغییر نکند

او با اشاره به اینکه در لایحه هوای پاک به آلودگی‌های صوتی و هوا نیز اشاره شده، متذکر شد: در بررسی لایحه توجه داشته باشیم که شاکله لایحه تغییر نکند، چرا که شورای نگهبان به آن اشکال خواهد گرفت. تا کنون سه ماده از لایحه هوای پاک تصویب شد اما باقی مواد ایرادهای متعددی دارد که لازم است با دقت بیشتری بررسی شود و نظر کمیسیون‌های صنایع، بهداشت و انرژی نیز گرفته شود البته نباید شاکله لایحه تغییر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سه ماده تصویب شده تغییر نخواهد کرد بلکه مواد دیگر باید بررسی و منقح شود، در برخی مواد شاهد تفاوت قوانین هستیم که باید به این نکته نیز توجه شود.

بهتر است برای رفع اشکالات لایحه به کمیسیون کشاورزی ارجاع داده شود

نادر قاضی‌پور در جریان بررسی لایحه هوای پاک با استناد به ماده ۱۹۵ تذکر داد و گفت: با توجه به ایراداتی که در لایحه وجود دارد بهتر است موضوع مسکوت بماند که لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: از آنجایی که با درخواست نمایندگان موضوع لایحه هوای پاک با اولویت در دستورکار قرار گرفت وجه بیرونی خوبی ندارد که اکنون لایحه را مسکوت بگذاریم بهتر است برای رفع اشکالات لایحه را برای شور دوم به کمیسیون کشاورزی ارجاع دهیم.

کد خبر : ۴۲۳۸۳۰