خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد؛

آخرین جزییات پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران/ دلیل ادامه بازداشت یاشار سلطانی

سخنگوی قوه قضاییه از آخرین جزییات پرونده واگذاری املاک شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد پرونده واگذاری املاک شهرداری و بازداشت یاشار سلطانی گفت: در این مورد بازرسی کل کشور در مقام تحقیق و بررسی قرار دارد و در مرحله تحقیقات مقدماتی برخی مسایل محرمانه مطرح شد. افشای این مسایل صحیح نیست.

او اضافه کرد: در مورد مسایل حواشی این مورد، افرادی از جمله رییس شورای شهر از معماری‌نیوز شکایت کردند و این رسانه از حیث افشای مطلب تذکر گرفت. افشای این مطلب جرم است بحث دیگر این بود که مسایلی مطرح شد و شهردار به دادستان کشور نامه نوشت و شورای شهر هم به قوه قضاییه نامه نوشت. رییس قوه هم خواست جوانب امر بررسی شود، البته دادسرا باید رسیدگی کند. دادستان کل کشور هم قرار شد حواشی را رسیدگی کند و وقتی تکمیل شود، اگر به تخلفی برسند به دادسرا ارجاع شود.

دلیل ادامه بازداشت یاشار سلطانی

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: گزارش در مرحله نهایی است، جلساتی با شهرداری و شورای شهر و بازرسی کل کشور انجام شده و خیلی طول نمی‌کشد و ظرف ده روز آینده گزارش نهایی می‌شود و بر اساس آن مراحل بعدی طی می‌شود. معماری‌نیوز دو پرونده دارد؛ یکی شکایت خصوصی است که قرار وثیقه صادر شده یک قرار بازداشت در مورد دیگری هست، وگرنه با‌‌ همان قرار می‌دانست آزاد شود.

کد خبر : ۴۲۱۷۸۶