خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور خبر داد؛

تشکیل هیات عالی نظارت بر انتخابات

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه تا کنون وزیر کشور مسئول برگزاری انتخابات بوده است، ادامه داد: طبق لایحه جامع نظام انتخابات باز هم وزیر کشور مسئول برگزاری انتخابات است ولی زیر نظر هیئت عالی انتخابات فعالیت می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی با بیان اینکه لایحه جامع نظام انتخابات در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت در حال بررسی است، اظهار داشت: پس از تصویب در کمیسیون، این لایحه به صحن علنی دولت می‌رود و بعد از آن به مجلس ارائه می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور بیان اینکه زمان دقیق ارائه لایحه به مجلس مشخص نیست، بیان کرد: از آنجائی که در گذشته سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شده و ما نیز در جریان آن بوده‌ایم، سعی شده در چارچوب سیاست‌های کلی انتخابات این لایحه را تهیه کنیم.

او با اشاره به اینکه درصد بالایی از اشکالاتی که در قانون انتخابات در زمینه اجرا، نظارت، بحث‌های مالی و تخلفات وجود داشت، سعی شده این مشکلات رفع شود، ادامه داد: نزدیک کردن قوانین متعدد انتخابات، عدالت در استفاده از امکانات، صیانت از رای مردم و اینکه چه شاخصه‌هایی باید ملاک بررسی صلاحیت‌ها باشد نیز از دیگر موضوعاتی است که در این لایحه به آن توجه شده است.

مقیمی با اشاره به اینکه باید مشخص شود، چه شاخص‌هایی باید ملاک تشخیص رجل سیاسی و مدیر و مدبّر بودن است، متذکر شد: در لایحه جامع نظام انتخابات سعی شده شاخص‌هایی مشخص شود.

او با بیان اینکه تاکنون وزیر کشور مسئول برگزاری انتخابات بوده است، ادامه داد: طبق لایحه جامع نظام انتخابات باز هم وزیر کشور مسئول برگزاری انتخابات است ولی زیر نظر هیات عالی انتخابات فعالیت می‌کند که از سه قوه و نهادهای مردمی نیز اعضایی در این هیات حضور دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه سعی کرده‌ایم سیاست‌های کلی انتخابات را در لایحه جامع نظام انتخابات لحاظ کنیم، گفت: اگر مواردی نیز تغییر کرده باشد می‌توانیم در کمیسیون آن‌ها را اصلاح کنیم.

کد خبر : ۴۱۹۶۸۳