خبرگزاری کار ایران

بازتاب ابلاغ «سیاست‌های کلی انتخابات» در رسانه‌های جهان

خبرگزاری رویترز در تحلیل ابلاغ سیاست‌های ۱۸ ماده‌ای انتخابات از سوی رهبر انقلاب نوشت: رهبر ایران خواستار شفافیت در انتخابات شد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی در مورد ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر انقلاب نوشت: روز شنبه در بیاناتی، سیاست‌های کلی انتخابات در ایران را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در ایران منتشر کرد. در این بیانیه رهبر ایران خواستار شفافیت بیشتر در انتخابات پیش‌رو شد و نسبت به دخالت خارجی‌ها در جریان انتخابات هشدار داد.

رویترز همچنین در تحلیل این خبر نوشت که رهبر ایران بالا‌ترین مقام در این کشور است و در سیاست‌های کلی انتخابات خواستار شفاف‌سازی هزینه‌ها و منابع قانونی و شرعی هزینه‌های انتخابات کاندیدا‌ها شده و گفته این منابع باید بیش از گذشته شفاف‌سازی شوند.

به گزارش رویترز دبیر شورای نگهبان به عنوان بلندپایه‌ترین ناظر انتخابات، بعد از انتخابات مجلس گفته بود خرید رای یک امر رایج در انتخابات بوده و باید با آن مبارزه کرد.

ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۷ است و روحانی در این انتخابات به دنبال پیروزی در دومین دوره ریاست جمهوری خود خواهد بود. او رییس جمهور عملگرای ایران است که با وجود مقاومت تندروها در کشور به دنبال اعمال برخی اصلاحات در ایران است.

در ۱۸ بند سیاست‌های کلی انتخابات توسط رهبر ایران آمده است که استفاده از منابع خارجی چه مالی و چه تبلیغاتی توسط کاندیدا‌ها ممنوع است.

رویترز به تاکید رهبر انقلاب بر مسئله خطر جنگ نرم توسط غرب با هدف تضعیف نهاد روحانیت در ایران اشاره کرده است.

کد خبر : ۴۱۹۳۵۸