خبرگزاری کار ایران

سید علی خمینی:

انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی‌گری، ریشه در نهضت عاشورا دارد

نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره امام و انقلاب اسلامی در محرم، تذکری است که همگان بدانند هر وقت صحبتی از انقلابی‌گری و انقلاب می‌شود، ریشه آن در محرم، عاشورا و قیام امام حسین (ع) است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی روز پنجشنبه در دیدار مسئولان هیات‌های مذهبی قم با آیت الله سعیدی تولیت حرم کریمه اهل بیت (ع) در سالن محراب حرم مطهر، تجمع هیات‌های مذهبی در ۱۲ محرم (همزمان با ۱۵خرداد ۱۳۴۲شمسی) و گرامیداشت قیام امام خمینی (ره) را ارزشمند دانست. 

نوه حضرت امام (ره) افزود: همه ما می‌دانیم که نهضت امام خمینی (ره) استمرار نهضت امام حسین (ع) است، از این رو هر اقدامی که موجب شود از نهضت حسینی فاصله بگیریم، موجب تضعیف نظام و انقلاب و هر اقدامی که موجب نزدیک‌تر شدن به نهضت حسینی شود، موجب تقویت انقلاب اسلامی خواهد شد. 

وی با ضروری دانستن مردمی برگزار شدن تجمع ۱۲ محرم گفت: مردم و هیات‌های مذهبی هر کدام به اندازه توانشان می‌توانند قدمی در مسیر گرامیداشت یاد امام و انقلاب بردارند و بدانند که نفع این کار، برای اسلام، نظام، امام و رهبری است. 

حجت الاسلام خمینی با اشاره به اقدامات هیات‌های مذهبی در مسیر ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) و تاکید بر ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: در عین اقدام‌های انجام شده، شایسته است در ایام محرم بیشتر درباره امام و انقلاب گفته شود، چراکه این انقلاب با نهضت حسینی عجین شده است و همه به ویژه جوانان باید بدانند که انقلاب ما برخاسته از انقلاب عاشورایی امام حسین (ع) است. 

وی با اشاره به نقش امام حسین (ع) در وحدت مسلمانان در برابر متجاوزان و دشمنان اسلام گفت: در هشت سال دفاع مقدس امام حسین (ع) و نهضت عاشورا، نقش محوری در استقامت و تلاش رزمندگان داشت؛‌‌ همان نقشی که امروز گروه‌های مختلف در عراق را متحد کرده و آن‌ها را در مقابل داعش پیروز می‌گرداند. 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز در این دیدار با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای گرامیداشت حضرت امام خمینی (ره) و قیام ایشان در ۱۲ محرم، به مناسبت همزمانی این روز با ۱۵ خرداد ۱۳۴۲شمسی، گفت: زنده نگه داشتن یاد امام خمینی (ره) و شخصیت ایشان که خالصانه و در مسیر احیای دین الهی انقلاب اسلامی را تاسیس کرد، وظیفه‌ای همگانی است. 

آیت الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای ما جریان دینی و انقلابی و خط قرمز است، گفت: همه گروه‌ها، جناح‌ها و جریان‌های کشور تا زمانی که در خط دین و ولایت و صراط امام خمینی (ره) که صراط مستقیم است، باشند، مورد اکرام و احترام هستند. 

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ همزمان با ۱۲ محرم بود، روزی که در آن امام را دستگیر کرده و بسیاری از مومنان را به شهادت رساندند؛ گرامیداشت ۱۵ خرداد معمولا تحت الشعاع سالروز رحلت امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد که امید است با گرامیداشت ۱۲ محرم، این روز هم که امام خمینی آن را برای همیشه روز عزا معرفی کرد، احیا شود. 

تجمع هیات‌های مذهبی قم در ۱۲ محرم امسال برای گرامیداشت قیام حضرت امام (ره) 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این دیدار با اشاره به همزمانی واقعه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲شمسی با ۱۲ محرم الحرام، از تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی و مردم متدین و ولایت مدار استان در روز جمعه، ۲۳ مهرماه (۱۲ محرم) خبر داد. 

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با بیان اینکه نهضت خمینی (ره) با قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیوند خورده است، گفت: شایسته است این پیوند هم چنان زنده باشد که گرامیداشت ۱۲ محرم (۱۵ خرداد ۱۳۴۲) اهمیت زیادی در این عرصه دارد.

 

 

کد خبر : ۴۱۷۴۷۸