خبرگزاری کار ایران

نماینده گلپایگان در گفت‌وگو با ایلنا:

شفافیت مالی نگرانی ندارد/ تلاش برای بررسی مجدد FATF سیاسی‌کاری است

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برخی از نمایندگان برای بازگرداندن این توافق به مجلس و بررسی مجدد آن، سیاسی‌کاری است و چارچوب مدونی برای این کار وجود ندارد.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به هجمه‌های انتقادی اصولگرایان علیه دولت که با محوریت پیوستن به FATF به راه افتاد، گفت: قرارداد همکاری FATF در دولت احمدی‌نژاد به مجلس اصولگرا ارائه شد و پس از تصویب، به تایید شورای نگهبان رسید و درمجموع ارتباطی به دولت یازدهم و مجلس دهم ندارد.

تلاش برای بررسی مجدد FATF سیاسی‌کاری است

او با بیان این‌که همه موارد و مسائل مربوط به FATF پیش از این توسط قوه مقننه و شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته، یادآور شد: به نظر می‌رسد تلاش برخی از نمایندگان برای بازگرداندن این توافق به مجلس و بررسی مجدد آن، سیاسی‌کاری است و چارچوب مدونی برای این کار وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی افکار عمومی در رابطه با محاسن FATF اعلام کرد: باید کار رسانه‌ای بهتر و بیشتری انجام شود تا هجمه‌ای که علیه دولت ایجاد شده، کمرنگ شود.

شفافیت مالی نگرانی ندارد

او گفت: بحث شفافیت مالی هیچ نگرانی خاصی برای ما ندارد و جامعه بین‌الملل نیز باید بدانند که ما هیچ حمایتی از تروریسم نداریم، چرا که مسائلی که در انتقاد از FATF مطرح می‌شود، منجر به سوءبرداشت رسانه‌های خارجی می‌شود.

ایران بیشتر هزینه‌ها را برای مبارزه با تروریسیم پرداخته است

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سوابق جمهوری اسلامی در مبارزه با ترویسیم گفت: ایران علاوه بر این‌که به هیچ وجه طرفدار ترویسیم نبوده، بلکه همواره هزینه‌های بسیاری در مبارزه با گروهک‌های تروریستی همچون داعش، طالبان و القاعده پرداخت کرده است.

بختیار در تشریح انگیزه سیاسی‌کردن موضوع پیوستن ایران به FATF گفت: این مباحث بیش از آن‌که کارشناسی و جدی باشد، در جهت تخریب دولت است.

دولت در فضای اقتصادی و سیاست‌خارجی آرامش ایجاد کرد

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادهای غیرکارشناسی از دولت، گفت: هیچکدام از منتقدان دولت، حتی اگر عملکرد دولت را سراسر منفی بدانند، نمی‌توانند منکر آرامش که دولت در فضای سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی آرامش ایجاد کرده، باشند.

تخریب دولت به‌بهانه انتقاد منصفانه نیست

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: دولت موفق شد با ثبات و آرامشی که در کشور ایجاد کرد، مانع از تدوام تاثیرگذاری تحریم‌ها شود و در چنین شرایطی منصفانه نیست برای هر اقدامی که دولت بدنبال انجام آن است، هجمه‌های انتقادی فراوان علیه او ایجاد کنیم.

بختیار در پایان تصریح کرد: منتقدان باید بجای این شیوه‌ها بدنبال اشکال‌های واقعی دولت باشند و این‌که صرفاً به انتقاد از دولت می‌پردازند، درست و منصفانه نیست.

کد خبر : ۴۱۷۱۷۷