خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر به قوام اقتصاد کشور می‌شود

,زیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر تاثیرگذاری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر شکوفایی اقتصاد کشور در آینده گفت: این تاثیرگذاری منجر به قوام اقتصاد ما می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در سفر به استان زنجان در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام محرم به مردم حسینی استان اظهار داشت: در این سفر به همراه مسئولان استان از پروژه‌هایی که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فعال هستند، بازدید می‌شود.

او بررسی سرمایه‌ها، تکمیل ظرفیت‌ها و مشکلات موجود را از دیگر اهداف سفر به زنجان دانست و اضافه کرد: مسائل، مشکلات و موانع موجود برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای از جمله برنامه توسعه ششم کشور و همچنین مشکلات بین دستگاهی هم برای کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این سفر بررسی می‌شود.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه دولت دستورالعمل‌های خاصی را برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی لحاظ کرده است، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های روی داده پیش‌بینی می‌شود، اهداف دولت در این حیطه محقق شود.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه تغییرات لازم طی چند ماه گذشته برای رفع موانع موجود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی لحاظ شده است، ادامه داد: با این تغییرات سرعت کار‌ها تسریع یافته و تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: تغییرات روی داده برای مقابله با مشکلات محیطی بروز کرده برای اقتصاد کشور ما مفید فایده خواهد بود تا در آینده شاهد شکوفایی اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

وزیر دفاع با تاکید بر تاثیرگذاری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر شکوفایی اقتصاد کشور در آینده افزود: این تاثیرگذاری منجر به قوام اقتصاد ما می‌شود.

سردار دهقان اتکای اقتصاد کشور به ظرفیت‌های داخلی را از دیگر نتایج اجرای اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: این نوع اقتصاد ما را بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش ایلنا، در جریان سفر وزیر دفاع به زنجان، او صبح امروز از کارخانه و سیلوی آرد ماهدشت استان بازدید کرد.

این کارخانه در ادامه برنامه‌های خود و در راستای اجرای فازهای توسعه‌ای، طی سال ۸۸ نسبت به احداث نخستین سیلوی خود به ظرفیت ۱۳ هزار تن گام برداشت و سال جاری و در راستای اجرای فاز توسعه‌ای، این کارخانه و سیلوی آرد ماهدشت در استان زنجان، نسبت به احداث سیلوی دوم خود به ظرفیت ۲۵ هزار تن اقدام کرده است.

فضای کل ذخیره‌سازی کارخانه آرد ماهدشت به ۱۱ هزار تن انبار مکانیزه رسیده که ۳۸ هزار تن نیز شامل سیلوی فلزی می‌شود، در مجموع فضای ذخیره‌سازی این کارخانه و سیلوی آرد استان به ۴۹ هزار تن رسیده است.

همچنین با توجه به همجواری سیلو با کارخانه آرد، در زمینه کاهش هزینه‌های حمل و نقل صرفه‌جویی قابل توجهی شده و خود گام مهمی محسوب می‌شود. این در حالی است که هزینه عملیاتی شدن فاز بعدی توسعه ۲. ۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

سیلوی زرین پیمان شهرستان خدابنده نیز یکی از سیلوهای استان است که با اجرای فاز توسعه‌ای خود در سال ۹۵ و با افزایش ۴۰ هزار تنی ظرفیت سیلو، به ظرفیت کل ۱۱۰ هزار تن سیلوی فلزی و ۲۵ هزار تن فضای رو باز افزایش یافته است. کارخانه و سیلوی آرد ماهدشت، در سال ۸۴ نسبت به ساخت انبار مکانیزه بتنی به ظرفیت ۱۱ هزار تن اقدام کرده بود.

کد خبر : ۴۱۶۱۶۵