خبرگزاری کار ایران

بانک در پاسخ به ایلنا:

دولت از راه قانونی به توهین به رییس جمهور پاسخ می‌دهد

معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دستگاه قضا باید مانع توهین‌ به رییس‌جمهور از تریبون‌های مختلف شود و اگر انتقادها به موقعیت ریاست جمهوری لطمه بزند، دولت از راه قانونی برخورد می‌کند.

مرتضی بانک در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، در خصوص تشکیل ستاد تخریب دولت در تریبون‌های مختلف  اعم از نماز جمعه و به نام جنبش دانشجویی گفت: برخی از انتقادات از دولت منطقی و دلسوزانه است. رهبری هم همواره می‌گویند انتقادهای واقعی با پیشنهاد همراه باشد. این نوع انتقادهای قابل پذیرش است و مورد توجه ماست.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری افزود: مثلا برخی انتقادها در مساله قراردادهای نفتی از این دست انتقادها بود که ما هم تعامل خوبی داشتیم.

بانک اضافه کرد: اما برخی از فعالان سیاسی به دلیل آن که در انتخابات موفق نبودند و اساسا موفقیتی را هم برای دولت قائل نبوده و نیستند انتقادهای تند و بی‌منطقی را بیان می‌کنند. در این فضا باید به شکل گسترده به انتقادها پاسخ داده می‌شد.

او  با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌ها کافی نبوده، گفت: برخی در بیان انتقاد توهین می‌کنند که اگر متوجه شخص رییس‌جمهور باشد، در وهله نخست دستگاه‌های مربوطه و همچنین دستگاه قضا باید مانع از این مسئله شوند.

بانک تاکید کرد: ما این مسائل را دنبال می‌کنیم. اگر آن انتقادها به موقعیت ریاست جمهوری لطمه بزند، سکوت معنا ندارد و دولت از راه قانونی برخورد کرده و می‌کند و جواب می‌دهد.

کد خبر : ۴۱۵۱۴۲