خبرگزاری کار ایران

سفارت ایران خبر داد:

بررسی ابعاد حقوقی و قضایی حادثه حمله به سفارت باکو در تهران

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: در سفر معاون دادستان کل کشور به باکو ابعاد حقوقی و قضایی حادثه تاسف‌بار سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در ادامه همکاری‌های قضایی- حقوقی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هیاتی به ریاست مهدی امیری اصفهانی، معاون سیاسی - امنیتی  دادستان کل جمهوری اسلامی ایران به باکو سفر کرد. 

در این سفر، هیات ایرانی ضمن دیدار و گفت‌وگو با کامران علی‌اف، دادستان کل جمهوری آذربایجان درخصوص همکاری‌های قضایی و حقوقی دو کشور به ویژه ابعاد مختلف پرونده حادثه تلخ حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در ۷ بهمن ۱۴۰۱ گفت‌وگو کردند.

این سفر که در قالب دومین دور رایزنی‌های قضایی و حقوقی انجام شد، طرفین با تاکید بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه و بررسی جامع و دقیق مسایل موجود در روابط دو جانبه، بر تعهدات بین‌المللی ناشی از موافقتنامه‌های دو جانبه و همچنین قوانین و مقررات داخلی، تصریح کردند. 

در همین راستا، ابعاد حقوقی و قضایی حادثه تاسف‌بار سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

اولین دور رایزنی‌های قضایی- حقوقی دو کشور برای رسیدگی به موضوع حادثه سفارت آذربایجان در تهران در ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در تهران برگزار شد.

کد خبر : ۴۱۳۲۸۴