خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در مصاحبه با ان.بی.سی:

هیچ‌کس نمی‌تواند در برجام تجدیدنظر کند

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۹۷۰

رییس جمهور تاکید کرد:‌ آنچه مهم است، این است که درک کنیم در سوریه راه‌حل نظامی وجود ندارد و مشکلات سوری‌ها باید از روش‌های سیاسی حل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ان.بی.سی نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مصاحبه تلویزیونی با این شبکه گفت: سیاست و نه جنگ می‌تواند عامل پایان جنگ‌های داخلی در سوریه باشد.

وی ادامه داد: آنچه مهم است، این است که درک کنیم در سوریه راه‌حل نظامی وجود ندارد و مشکلات سوری‌ها باید از روش‌های سیاسی حل شود.

به گزارش ان.بی.سی، روحانی تاکید کرد: سرزمین و مرزهای سوریه باید بدون تغییر باقی بماند و رهبری این کشور باید توسط رای‌دهندگان تعیین شود.

رییس جمهور در این مصاحبه اذعان داشت: نتیجه صندوق های رای و حکم مردم سوریه باید تنها راه تعیین آینده این کشور باشد.

او ادعای وزیر امور خارجه آمریکا را مبنی بر اینکه روسیه و سوریه هواپیمایی را در بخش شمالی کشور بعد از بمباران یک کاروان بشردوستانه که موجب نقض آتش بس متزلزل شده است منفجر کرده است را رد کرد. پنتاگون روسیه را عامل این حمله می‌داند.

روحانی گفت: حمله به کاروان‌های ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به کمک داعش و جبهه‌النصره دو گروه تروریستی که با دولت سوریه در جنگ هستند، صورت گرفته است. آنها باید تحت فشار قرار بگیرند. اگر ما این هواپیما را منفجر کرده بودیم این صد در صد به نقع داعش و النصره بود.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود به بمباران مواضع دولت سوریه توسط هواپیماهای نظامی آمریکایی که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای ارتش سوریه شد نیز اشاره کرد. 

او همچنین در خصوص برجام، وزارت خزانه‌داری آمریکا را به ایجاد موانع سخت بر سر راه موسسات مالی و بانک‌ها متهم کرد و گفت اینها مانع روابط تجاری با ایران است.

روحانی تاکید کرد که ایران هیچ علاقه‌ای به بمب هسته‌ای حتی بعد از انقضای توافق هم ندارد.

او انتقادات آمریکایی‌ها را در مورد برجام به ویژه دونالد ترامپ را که این توافق را افتضاح می‌خواند و خواهان تجدید نظر در این توافق است، رد کرد و گفت: هیچ کشور یا رییس جمهوری نمی‌تواند این توافق را نقض کند و این شامل همه کشورها و سازمان ملل است. همه این مسائل تحت نظارت آژانس انرژی اتمی قرار دارند.

رئیس جمهور ادامه داد: کاندیداها می‌توانند هر موضوعی که فکر می‌کنند برای ستادهای انتخاباتی‌شان مناسب‌تر است به کار بگیرند اما هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که این توافق را قبول ندارم و می‌خواهم در آن تجدیدنظر کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز