خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رویکرد مثبت رییس مجلس کویت

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران از هر گونه تلاش و اقدام عملی و رفتار توام با حسن نیت برای برقراری روابط دوستانه استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص رویکرد مثبت رییس مجلس کویت در مصاحبه با  روزنامه الشرق آن کشور گفت: بدون تردید اولویت  سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران داشتن بهترین روابط با همسایگان و  کشورهای منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: ما و  تمامی کشورهای همسایه از قابلیت‌های فراوانی برای همکاری و هم افزایی ظرفیت‌هایمان در جهت  حسن همجواری،  مشارکت سیاسی، توسعه اقتصادی  و مبارزه با تهدیدهای مشترک  برخورداریم.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست ثابت، غیر قابل  تغییر و اصولی خود  همواره و همیشه  خواستار ثبات، امنیت و  پیشرفت در کشورهای همسایه  خود بوده  است  و ضمن استقبال از هر گونه  تلاش و  اقدام  عملی و رفتار توام با حسن نیت، امیدوار است سیاستهای تحریک آمیز و غیر سازنده برخی طرفهای ثالث  تأثیری در اراده دولت‌ها برای برقراری روابط دوستانه و تحقق منافع  و دوستی هر چه بیشتر ملت‌ها در این منطقه نداشته باشد.

 

کد خبر : ۴۰۲۱۴۸