خبرگزاری کار ایران

کیانوش‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:

حمایت اصولگرایان از روحانی، کنشی عاقلانه است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه اصولگرایان با شیوه‌های مختلف در صددند که روحانی را نامزد خود معرفی کنند، گفت: این امر بدی نیست و اتفاقا اگر این تصمیم را بگیرند، کنشی عاقلانه داشته‌اند.

محمد کیانوش راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به موضع اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ اظهار کرد: هنوز بحث جدی بین اصلاح‌طلبان به صورت تشکیلاتی درباره این مسئله صورت نگرفته است، اما روح تفکر جمعی اصلاح‌طلبان بدون آنکه تصمیم تشکیلاتی صورت گرفته باشد، به سمت آقای روحانی است.

اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت خواهند کرد

او با اشاره به صحبت برخی چهره‌ها مبنی بر عدم حمایت زودهنگام از روحانی و اصرار بر حمایت از ایشان بعد از چانه‌زنی، گفت: جریان مقابل را نمی‌دانم اما افرادی که در جریان اصلاحات هزینه بالا پرداخت کردند و به دنبال پست و مقام و .... مسائل حزبی و جناحی خود نیستند و صرفا به آینده کشور می‌اندیشند، به دنبال حمایت از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند.

حمایت اصولگرایان از روحانی کنشی عاقلانه است

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی تصریح کرد: آنها با شیوه‌های مختلف در صدد این هستند که روحانی را نامزد خود معرفی کنند اما این امر بدی نیست و اتفاقا اگر این تصمیم را بگیرند، کنشی عاقلانه داشته‌اند.

نماینده اهواز در مجلس ششم افزود: امروز کشور نیازمند تفکر اعتدالی است، لذا چه اصلاح‌طلبان چه اصولگرایان اگر از روحانی حمایت کنند راه درستی را انتخاب کرده‌اند.

او به تحرکات افراطیون اصولگرا برای تخریب و زمین‌گیر کردن دولت اشاره و تصریح کرد: بعید می‌دانم این تحرکات تاثیر چندانی داشته باشد.

کدخدایی سخت‌ترین مواضع را در قبال تایید صلاحیت‌ها داشته است

کیانوش‌راد درباره صحبت‌های کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره ضرورت تغییر قانون انتخابات گفت: آقای کدخدایی تا کنون سخت‌ترین مواضع را درباره انتخابات و در قبال موضوع تایید صلاحیت‌ها داشته است و جای تعجب است که ایشان با رای بالایی در مجلس یازدهم رای آورده‌اند.

او افزود: البته چه آقای کدخدایی و چه هر کس دیگری اگر به اشتباه‌های گذشته خود اذعان کند و در صدد جبران اشتباه‌ها بربیاید، باید از او استقبال کرد و از این منظر که شاید بازگشت از مواضع گذشته ایشان باشد، باید از این صحبت‌ها استقبال کرد.

کیانوش‌راد تصریح کرد: مشکل انتخابات فقط قانون نیست، اگر همین قانون نظارت استصوابی هم مورد توجه شورای نگهبان قرار بگیرد و با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و بر اساس منابع چهارگانه، تایید صلاحیت‌های افراد صورت بگیرد، مشکلی به وجود نمی‌آید.

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت در پایان تصریح کرد: مشکل اساسی عدم اجرای صحیح قانون است و اگر آقای کدخدایی و دوستان ایشان بخواهند کشور را به روال اصلی خود در عمل به قانون اساسی بازگردانند  باید از آنها استقبال کرد.

کد خبر : ۳۹۵۶۴۸