خبرگزاری کار ایران

کمیته حقوق شهروندی با تفاهمنامه وزارت دادگستری و علوم تشکیل شد

در راستای تحقق مفاد تفاهم‌نامه وزارت دادگستری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیته حقوق شهروندی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری که در خردادماه گذشته به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید، کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم با حضور نمایندگان وزارت دادگستری، وزارت علوم و رییس کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو تشکیل و در نخستین جلسه آن که در تاریخ ۴ /۵/ ۱۳۹۵ در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تشکیل شد، اعضای کمیته راهکارهای اجرای تفاهم‌نامه را بررسی کردند.

در این جلسه اعضای کمیته تصمیم گرفتند نسبت به تدوین آیین نامه کمیته اقدام کنند و در ادامه چگونگی و راه اندازی انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی حقوق شهروندی در دانشگاه های سراسر کشور را بررسی کردند.

هم‌چنین اعضای کمیته، مشارکت فعال دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راه‌اندازی و مدیریت انجمن‌های علمی دانشجویی اخلاق شهروندی و حقوق شهروندی، راهکارهای مناسب حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه‌های حقوق بشر و حقوق شهروندی را مورد تأکید قرار دادند.

پیشنهاد معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و عضو کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم مبنی بر تصویب رشته دکترای پژوهشی حقوق بشر اسلامی مورد استقبال اعضا قرار گرفت و مقرر شد پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت پذیرد.

همچنین همکاری و مشارکت فعال کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم در برگزاری جشنواره حقوق شهروندی در دهه مبارکه فجر مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد به نحو مقتضی نسبت به اطلاع‌رسانی به منظور مشارکت فعال استادان و دانشجویان و نویسندگان مقالات و پایان‌نامه‌ها و کتب منتشر شده در زمینه حقوق بشر و حقوق شهروندی در این جشنواره اقدام شود.

بر اساس این گزارش اعضای کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرح زیر هستند:

محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری
سید ضیاء هاشمی  معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
حسین میر محمد صادقی رییس کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو
محمد مهدی مقدادی مدیر گروه حقوق خصوصی دانشگاه مفید

کد خبر : ۳۹۵۰۱۲