خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در آذربایجان خبر داد:

برگزاری نشست کارگروه بررسی نحوه مشارکت مالی تهران - باکو

جلسه کارگروه بررسی نحوه مشارکت مالی ایران و آذربایجان برای ساخت راه‌آهن رشت - آستارا فردا ‌(سه‌شنبه) در باکو برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محسن پاک‌آیین با اعلام این خبر گفت: فخریه کاشان، معاون وزارت راه و شهرسازی و ساحل بابایف، معاون وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان روسای ایرانی و آذری این کارگروه هستند.

وی ادامه داد: دولت آذربایجان حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای راه‌آهن رشت و آستارا منابع مالی در نظر گرفته و در احداث این راه‌آهن سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه ۱۰ میلیون تن بار را حمل و سه میلیون مسافر را جابه‌جا کند.

سفیر کشورمان در باکو با تاکید بر اینکه امیدواریم تا پایان سال ۲۰۱۶، راه‌آهن ایران و آذربایجان از طریق آستارا به یکدیگر متصل شود، اظهار داشت: این تحول نقش تأثیرگذاری در توسعه کریدور شمال و جنوب و ترانزیت در منطقه خواهد داشت.

سفیر کشورمان یادآور شد: همچنین برای تقویت همکاری‌ها در بخش حمل و نقل، جمهوری آذربایجان اخذ عوارض از کامیون‌هایی که بار خود را در اولین ایستگاه راه‌آهن این کشور تخلیه می‌کنند، لغو کرده است که این امر موجب کاهش هزینه‌های حمل و نقل خواهد شد.

کد خبر : ۳۹۴۰۰۸