خبرگزاری کار ایران

/تکرار/ پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا:

اجازه رهبری برای نظارت بر زیرمجموعه‌های خود جایی برای مصلحت اندیشی در سایر حوزه‌ها نمی‌گذارد

سخنگوی فراکسیون امید گفت: هیچ نهادی از امر نظارتی در نظام جمهوری اسلامی ایران مستثنی نبوده و همه نهادهای نظارتی می‌توانند بر کلیه امور کشور نظارت داشته باشند.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به گفته‌های اخیر خود درباره نظارت بر زیرمجموعه‌ها و دفتر رهبری توسط دستگاه‌ها و ارکان نظارتی، اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی درکنار وظیفه قانون‌گذاری، وظیفه نظارت بر دستگاه‌ها را برعهده دارد و کمیسیون اصل نود نیز به‌عنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می‌کند.

او با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان مبنی بر این‌که "هیچکس فوق نظارت نیست. حتى دستگاه‌های مرتبط با رهبری. بنابر این همه باید نظارت شوند و هیچ‌یک از نهادهای دولتی و عمومی نباید از محاسبه باکی داشته باشند، گفت: مقام معظم رهبری در ادامه می‌فرمایند "آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است. حساب‌شان را پاک کنند تا از محاسبه باکی نداشته باشند."

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باتوجه به این‌که به نقل از رییس پیشین کمیسیون اصل نود در مورد پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید بیان شده‌بود قرائت برخی از جزئیات این پرونده مصلحت نیست، بنده با استناد به فرمایش‌های مقام معظم رهبری گفتم هنگامی که شخص رهبری اجازه نظارت بر تمامی نهادهای زیرمجموعه خود را صادر کرده‌اند، جای مصلحت اندیشی در سایر حوزه‌ها نیست.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس دهم اعلام کرد: با این حساب، هیچ نهاد، سازمان و ارگانی مستثنی از نظارت نیست و رهبری نیز به صراحت بر این مسئله تاکید کرده‌اند و به گمان بنده، اتفاقاً بیان این مسئله تاثیر بسیار مثبتی بر افکار عمومی خواهد داشت و مردم متوجه می‌شوند که همه نهادها و سازمان‌ها و ارگان‌ها از این رویه مستثنی نبوده و همه در برابر قانون یکسان هستند.

پارسایی در پایان تصریح کرد: به بیان دیگر هیچ نهادی از امر نظارتی در نظام جمهوری اسلامی ایران مستثنی نیست و همه نهادهای نظارتی می‌توانند در چهارچوب قانون بر کلیه امور کشور نظارت داشته باشند و این از افتخارات نظام مقدس جمهورى اسلامى است.

کد خبر : ۳۹۳۰۹۱