خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست خبر داد:

طرح جمهوریخواهان برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران مورد حمایت دمکرات‌ها نیست

بیشتر دموکرات ها تا الان از امضای طرح جدید رییس کمیته سیاست خارجی مجلس سنا مبنی بر تشدید تحریم ها علیه ایران سر باز زدند و تنها دو تن از دموکرات های مجلس سنا از این طرح حمایت کرده اند .

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، باب کورکر رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا، طرح جدیدی را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران به مجلس سنا تقدیم کرده که به وسیله آن توافق سال گذشته را یک اشتباه خطرناک از سوی دولت اوباما معرفی کرده است. 

طرح این قانون در حالی است که جمهوریخواهان کمتر از هر زمان دیگری حمایت دمکرات‌های سنا را برخوردارند و تنها دو تن از دموکرات‌های مجلس سنا از این طرح حمایت کرده‌اند. 

طرح کورکر به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌هایی است که با برنامه موشک‌های بالستیک ایران، سپاه پاسداران، تهدیدات سایبری و... است.  

این طرح همچنین موجب تمدید تحریم‌های پیشین یکجانبه امریکا علیه ایران در عرصه‌های تجاری، انرژی، دفاعی و... تا سال ۲۰۲۶ می‌شود. علاوه بر این، این طرح موسسات مالی ایران را از انجام هرگونه معاملات مالی با بانک‌های کشور ثالث از طریق دلار ممنوع می‌کند 

به گفته کورکر این طرح موجب می‌شود تا دولت امریکا قبل از هر گونه توافق با ایران، آن را به تایید کنگره برساند. 

این نماینده جمهوری خواه در گفت‌و‌گو با واشنگتن پست مدعی شد: ۹۸ تن از سناتور‌ها سال گذشته اصرار داشتند که شانس تجدید نظر در توافق با ایران به آن‌ها داده شود و بیشتر دموکرات‌ها نیز با ما همراه بودند. 

با این وجود این اظهارات؛ واشنگتن پست در گزارش خود نوشت بیشتر نمایندگان دمکرات‌ کنگره امریکا تا کنون از امضای طرح جدید کورکر سرباز زده‌اند و همراه کردن دمکرات‌ها با طرح جمهوریخواهان در شرایطی که با انتخابات دور بعد ریاست جمهوری آمریکا فاصله چندانی وجود ندارد، کار دشواری است. 

 

کد خبر : ۳۹۰۳۰۴