خبرگزاری کار ایران

عضو حزب کار در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت روحانی در مبارزه با فساد خط قرمز ندارد

عضو شورای مرکزی حزب کار گفت: برخورد جدی این روزهای دولت تدبیر با مدیران ارشد خود، هر چند دیر، اما می‌تواند ثابت کند که روحانی جدیت بیشتری در برخورد با مفاسد از خود نشان داده و خط قرمزی برای خود رسم نکرده است.

حمید نجف در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با بیان اینکه فساد، فساد است؛ این دولت و آن دولت هم ندارد، نه پزشک می‌شناسد نه مهندس و نه کارمند، اظهار داشت: در این سال‌ها متاسفانه در همه دولت‌ها کم و بیش با اشکال مختلف این پدیده شوم روبه‌رو بودیم؛ پدیده‌ای که البته هیچگاه توفیق نابودی کامل آن میسر نشد؛ هر بار هم که از گوشه و کنار عزمی جدی برای مقابله مهیا می‌شد؛ در لابه‌لای دعواهای قبیله‌ای به حاشیه می‌رفت و به آرامی در غبار گم می‌شد.

او ادامه داد: آنچه این روز‌ها شاهد بودیم نوع دیگری از فساد بود که چند سالی است در قالب فیش‌های حقوقی و با رنگ و لعاب ظاهرا قانونی جا خوش کرده و پیش می‌رفت؛ بحث اصلی حول محور چگونگی برخورد روسای جمهور قبلی و فعلی و تفاوت در نوع برخورد آنهاست.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار متذکر شد: در برخورد با فساد اراده و عمل مهم است نه حرف و شعار، در دولت مهرورز که با اوج فروش نفت و درآمدهای نجومی رو به‌رو بودیم دست‌درازی به بیت‌المال هم وجود داشت؛ اما اراده جدی برای برخورد نبود، ‌‌نهایت برخورد یک لیست شامل اسامی مفسدان بود که دولت وقت هر از چندی؛ از آن برای تهدید مخالفان و امتیازگیری سیاسی بهره می‌برد؛ لیستی که سال‌ها در جیب آقای احمدی‌نژاد جا خشک کرده بود و بیرون نمی‌آمد؛ تنها برخوردی هم که مردم می‌دیدند در قالب چند تهمت و افترایی بود که در سخنرانی‌ها و درلا به لای چند واژه بگم بگم خلاصه و به سمت مخالفان دولت شلیک می‌شد. اگر هم روزی سایر قوا قصد بررسی و برخورد با موضوع بوداری را داشتند؛ رئیس دولت به جای همکاری بلوا را می‌انداخت و همه را متهم می‌کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه هنوز خاطره ترسیم خط قرمز برای کابینه از سوی رئیس دولت پاک را به یاد داریم؛ متذکر شد: رئیس جمهور دولت قبل تا روز آخر اجازه برخورد قضایی با معاون اول خود را نداد و برابر تخلفات عدیده ایستادگی کرد.

نجف افزود: مگر می‌شود در راه مبارزه با فساد خط قرمز کشید و برای یک گروه و دسته مصونیت ایجاد کرد؛ اتفاقا برای مبارزه واقعی با فساد باید از خود آغاز کنیم؛ از خانواده و نزدیکان خود از همکاران و دوستان خود؛ چرا که در غیر این صورت به بیراهه رفته‌ایم.

عضو حزب اسلامی کار گفت: برخورد جدی این روزهای دولت تدبیر با مدیران ارشد خود، هر چند دیر، اما می‌تواند ثابت کند که روحانی حقوقدان عزم و جدیت بیشتری در برخورد با مفاسد از خود نشان داده؛ نه خط قرمزی برای خود رسم کرده و نه فضا را با بگم بگم‌های پوپولیستی مخدوش ساخته؛ برخوردی که نه در حرف و شعار بلکه در عمل ثابت کرد که او تفاوتهای عمیقی با رئیس جمهور سابق دارد، رئیس جمهوری که شاید بتوان پایه گذاری حقوقهای نامتعارف را نیز محصول عملکرد هشت ساله وی دانست، کسی که پاداش‌های نجومی را بی‌مهابا و به عناوین مختلف در اختیار مدیران و اعضای کابینه خود قرار می‌داد.

او خاطرنشان کرد: هر چند در موضوع فیش‌های نجومی و تداوم این پرداخت‌ها طی سه سال اخیر نقدهای جدی به دولت روحانی وارد است، اما این دولت ثابت کرد که در این خصوص با کسی عهد اخوت نبسته، روحانی اثبات کردکه می‌توان هر تهدیدی را با تدبیر صحیح به فرصت تبدیل ساخت.

نجف تصریح کرد: روحانی می‌داند که توجه به خواست عمومی و پاسخگویی به افکار عمومی و همراهی با خواست مردم باعث بقا و سربلندی دولت‌ها می‌شود، نه شعار‌های پوپولیستی و ژست‌های عوام فریبانه، روحانی باید با جدیت و استواری این راه را تا آخر بپیماید و نام نیکی در برخورد با فساد در تاریخ این کشور به نام خود ثبت کند. مردم قدر‌شناس کشور داوران بی‌نظیری هستند و قطعا بر همه چیز اشراف دارند.

کد خبر : ۳۸۹۰۵۷