خبرگزاری کار ایران

درخواست نماینده اهواز از وزیر نفت؛

کمیته‌ حقیقت‌یاب حادثه پتروشیمی بوعلی را ریشه‌یابی کند

نماینده اهواز در نامه‌ای به وزیر نفت با اشاره به حادثه اخیر پتروشیمی بوعلی ماهشهر خواستار ریشه یابی و تعیین میزان خسارت‌های این واقعه با تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب شد.

به گزارش ایلنا متن نامه علی ساری خطاب به بیژن زنگنه به شرح ذیل است:

وزیر محترم نفت
با سلام و تحیت

بدون تردید حادثه تلخ آتش‌سوزی در مخزن و تاور واحد پتروشیمی بوعلی ماهشهر موجبات نگرانی ما و عموم شهروندان را فراهم و آسیب‌ها و هزینه‌های جبران ناپذیری را بر صنعت پتروشیمی تحمیل کرد که بحمدالله در سایه تلاش کار‌شناسان و کارکنان خدوم این بخش و نیروهای امدادی نهایتا این موضوع ختم به خیر شد و بدون تلفات جانی پایان یافت.

منطق ایجاب می‌کند با کنترل و پایان هر حادثه پیش از هرگونه تمجید و برجسته‌سازی افراد و غلبه حاشیه بر متن رخداد‌ها، مرحله بازبینی، ریشه‌یابی و برآورد میزان آسیب‌ها و خسارات آغاز تا ابعاد حادثه برای افکار عمومی و بخش کار‌شناسی باهدف اصلاح سیستم و ساختار مشخص شود.

اینجانب به عنوان عضوی از خانواده بزرگ کارکنان و کار‌شناسان صنعت پتروشیمی کشور و نماینده مردم، پاسخگویی و شفاف سازی جنابعالی و متولیان این بخش در خصوص بحران ایجاد شده را یک ضرورت جدی می‌دانیم.

با توجه به اینکه در خصوص نحوه آغاز و تداوم آتش سوزی و نحوه مدیریت بحران و فرماندهی اطفای حریق و همچنین میزان خسارات ابهام‌های فراوانی وجود دارد، در راستای شفاف‌سازی، ریشه‌یابی و تعیین میزان خسارت‌ها تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب» یک ضرورت جدی و و در زمره مطالبات مردم بویژه شهروندان استان خوزستان است.

در پایان ضمن تشکر مجدد از حضور جنابعالی در خوزستان و نظارت بر عملیات اطفای حریق در ساعات پایانی و تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب امید است در اولین فرصت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در برابر نمایندگان ملت نسبت به شفاف‌سازی مراتب فوق عنایت فرمایید.

کد خبر : ۳۸۸۷۶۳