خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

مورد امنیتی در شب‌های قدر نداشتیم

وزیر کشور با اشاره به اینکه هیچگونه مورد امنیتی در شب‌های قدر نداشتیم، گفت: پیش‌بینی‌ لازم برای شب‌های قدر شده است و نیروهای امنیتی نیز کاملاً به اوضاع مسلط هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه هشتاد و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور، با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری با دستگاه‌های مختلف کشور داشتند مقرر شد برای ۶ ماه بعد گزارش جامعی از عملکرد دستگاه‌ها به مقام معظم رهبری ارائه شود.

وی ادامه داد: کار بین دستگاه‌های مختلف توزیع شده و چند دستگاه‌ اصلی و مهم نیز مشخص کرده‌ایم. در همین راستا وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسکن و شهرسازی همچنین سازمان بهزیستی کشور گزارش عملکرد دو ماهه خود را ارائه می‌دهند و شورای اجتماعی کشور به صورت مرتب تشکیل جلسه خواهد داد.

وزیر کشور با بیان این مطلب که موضوع سواحل کشور نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، افزود:  با توجه به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان سیل مسافرین را به مناطق شمالی کشور خواهیم داشت، برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این باره باید انجام شود و دستگاه‌های مختلف نیز در موضوعات اوقات فراغت و ترافیک باید اقدام کنند.

وی ادامه داد: ‌یکی از موضوعات، ناجیان غریق در سواحل کشور است که در سال ۹۴، به دلیل مشکلاتی که پیش آمده بود، حقوق این افراد پرداخت نشد که در سال ۹۵، تأمین اعتبار کرده‌ایم و امید است بتوانیم نسبت به پرداخت مطالبات غریق‌نجات‌ها اقدام کنیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: امسال برای سواحل کشور ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم و سرجمع ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته است.

وزیر کشور همچنین درباره پرونده پدیده شاندیز توضیح داد و گفت: این پرونده مستقیماً به وزارت کشور مرتبط نیست ولی با توجه به حوادثی که در این خصوص اتفاق افتاده بود و نارضایتی‌های موجود، مسئولیت این پرونده به وزارت کشور سپرده شد و با حضور تمامی دستگاه‌های مرتبط جلساتی در این خصوص برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از ابتدا تخلفات زیادی در حوزه جواز‌ها، تملک، طرح جامع و تفضیلی، حقوقی و سهامی داشته است، تضریح کرد:  هیچ دقتی در دولت قبل در خصوص پروژه پدیده شاندیز نشده است.

رحمانی فضلی افزود: چون تعداد سهامداران پدیده شاندیز زیاد بود، ‌مصوبه‌ای را تصویب کردیم و نهایتاً‌ با همکاری قوه قضائیه، وزارت مسکن و شهرسازی نسبت به رفع مشکلات این پرونده اقدام شده است.هیأت مدیره جدیدی برای پروژه پدیده تشکیل شده است و مدیرعامل آن نیز انتخاب شده که باید به حل مشکلات موجود اقدام کند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات پروژه پدیده شاندیز تمام شده است و اجازه تبلیغ این پروژه نیز مجدداً داده شده و مراحل عملیاتی پروژه نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد:  سهامداران در پروژه پدیده نگران هستند سهامشان از بین برود که اطمینان می‌دهم سهامداران نگران نباشند چرا که پروژه پدیده آنقدر منابع دارد که با مشکلی مواجه نخواهند شد.

رحمانی فضلی همچنین با تاکید بر اینکه هیچگونه مورد امنیتی ایام شب‌های قدر نداشته‌ایم، گفت: پیش‌بینی‌ لازم برای شب‌های قدر شده است و نیروهای امنیتی نیز کاملاً به اوضاع مسلط هستند. ‌امنیت ما مبتنی بر حضور جدی مردم در صحنه است و مردم اگر هرگونه اقدام مشکوکی را مشاهده کردند با ۱۱۰ و دیگر مراکز امنیتی اعلام کنند.

کد خبر : ۳۸۴۳۰۴