خبرگزاری کار ایران

بیانیه جعفرزاده ایمن‌آبادی:

طلبه خاطی عذرخواهی نکند، پاسخ فراموش‌نشدنی دریافت می‌کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای خطاب به یکی از روحانیون، ایشان را به عذرخواهی از مردم این خطه از کشور دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای خطاب به یکی از روحانیون، ایشان را به عذرخواهی از مردم این خطه از کشور دعوت کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

اخیرا زمزمه‌هایی در رابطه با توهینی آشکار به مردم شریف گیلان زمزمه می‌شود. بعد از اعلام موضع چند تن از همکاران و سایرین اصل متن سخنرانی را خواندم، هم به شدت متاثر شدم و هم چند سوال در ذهنم خطور کرد که امیدوارم این طلبه محترم پاسخی به آن ارایه کند.

١- ایشان در ایام رحلت امام راحل گیلان چکار می‌کرد؟ برای تفریح آمده بود ؟

٢- آیا ایشان به‌جز گیلان هیچ کجای دیگر از این کشور نرفته بود؟ مثلا در همان تهران بزرگ ایشان چشم بسته راه می روند؟

٣- این طلبه بزرگوار کجا رفته بود؟ که آن وضعیت را مشاهده کرده بود؟ آدرس‌های ایشان شبیه به رفتن در کنار دریا بود؟ واقعا در زمان رحلت امام (ره) ایشان به کنار دریا رفته بود؟

۴-آیا کسی که برنامه به‌سمت خدا را هدایت می‌کند این نوع بیانش در مورد مردمی که هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و حدود چهار دهه انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه را حمایت و پشتیبانی کرده‌اند می‌تواند به این مردم این تهمت‌ها و تخریب‌ها را نسبت دهد؟

۵- و ‌آیا نتایج اتهام‌های ایشان و آن سخنرانی بی‌محتوا هدایت به‌سمت خداست؟

۶- چرا دادستان و دادگستری گیلان به‌عنوان مدعی العموم بر علیه ایشان اعلام جرم نمی‌کنند؟

حداقل اقدامی که بدون فوت وقت این ‌‌آقا می‌تواند انجام بدهد عذر خواهی از ملت شریف گیلان است.

بعید نیست اگر هیچ‌گونه اقدام عملی و جدی صورت نپذیرد در روزهای آتی شاهد یک تجمع مردمی باشیم یادمان باشد مردم آذربایجان اخیرا در رابطه با یک برنامه طنز کودک و آن مسواک!! چه اقدامی کردند؟ بعید می‌دانم دیگر صداوسیما دست به چنین خطای بزرگی بزند!

این آقا در خصوص مردمی این اظهار نظر بی ادبانه را کرد که در سال۸۸ ، یک روز زودتر از تمامی مردم ایران در دفاع از ولایت در صحنه حاضر بودند و رهبر انقلاب به آنان لقب پیشتازان بصیرت را داد.

امروز جمع زیادی از جوانان این شهر در حال دفاع از حرم اهل بیت هستند و تاکنون ١۴ شهید در این راه تقدیم شده است. و خیل عظیم جوانان گیلانی سد راه تکفیری‌ها شده‌اند و به جرات میتوان گفت خاورمیانه مدیون رشادت‌های شیرمردان گیلانی است که در دامن همان زنان پیرو راه زینب (س) تربیت شده‌اند.

این استان به‌عنوان یکی از مهدهای فرهنگ کشور است و صدها ادیب و دانشمند و علمای فرهیخته در طول ادوار مختلف داشته و دارد. اگر بخواهم نام ببرم مثنوی هفتاد من شود و سرآمد همه آنها آیت‌الله بهجت است.

و در روزی که ایشان برای تفریح در گیلان حضور داشتند هزاران نفر از مردم این خطه پیاده و سواره راهی حرم حضرت امام (ره) بودند و در مراسم سالگرد ارتحال آن مرد بزرگ حضور داشتند. تا تجدید میثاق و بیعتی مجدد با آرمان‌های آن امام همام داشته باشند.

ای کاش به جای تفریح در نقاط به تعبیر نادرست خودشان (اروپایی گیلان) در ایام رحلت امام (ره ) یک‌ماه زودتر به گیلان می‌آمدند و در مراسم کنگره هشت هزار شهید استان شرکت می‌کردند و پای سخنان سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی می‌نشستند که فرمودند: «گیلان افتخار ایران است، ۸ هزار شهید انسان را متحیر می‌کند….  گیلان یک بهشت الهی است، نعمتی الهی در ایران اسلامی که قابلیت های زیادی دارد، استانی است که نخبگان و برجستگان زیادی دارد و هدایای فراوانی به اسلام هدیه کرده است.»

این تفاوت دیدگاه دو انسانی است که به این استان سفر کردند … البته سردار سلیمانی کجا؟ و ایشان کجا؟

مقام معظم رهبری در وصف مردم گیلان فرمودند: «… آن کسانی که توانستند نمادهای گوناگونی در عرصه‌های مختلف از گیلان عرضه کنند و نشان بدهند، یکی دو تا نیستند. این لشکر قدس گیلان، این بسیجیان گیلان، این جوانان مؤمن، این دانشوران و اندیشه‌وران گیلان، دانشگاهیان گیلان، علمای بزرگوار، در دورانهای مختلف نقش برجسته‌ای را از خودشان نشان دادند، که نمودارهای گوناگونی دارد؛ که اگر انسان بخواهد این نمودارها را – چه در دوران دفاع مقدس، چه در دوران مقابله‌ی با ضد انقلاب، چه در دوران بعد از پایان جنگ – فهرست کند، یک فهرست طولانی است. … سرمایه‌های اساسی یک ملت همین چیزهائی است که نشانه‌ی بصیرت، نشانه‌ی عزم، نشانه‌ی بیداری و آگاهی است؛ اینها را باید نگه داشت.»

چه زیبا سرود مولوی :

ده مــرو، ده مــرد را احمــــــــــــــــــــق کنــد عقل را بی نـور و بـی رونـق کنــد

قــولِ پیغمبـر شنــو ای مجتبـــی گــورِ عقــل آمـد،وطـن در روســـــــــــــــــــــــتـا

هـر که در رُستـا بود روزی و شـــام تـا به مـاهی عقـل او نبــــــــــــــود تمـام

وان که ماهی باشد انــدر روستــا روزگاری باشدش جهــــــــــــــــــل و عَمـی

ده چه باشد! شیــخِ واصل نـا شــده دست در تقلیـد و در حجّت در زده

و این مصداق  حدیثی است که ، که هر کس روزی در ده بماند، یک ماه احمق می شود و اگر یکماه در ده بماند، عمری احمق خواهد ماند: «مَن سَکَنَ فِی القُری یوماً ، تَحَمَّقَ شهراً و مَن سَکَنی فِی القری شهرأ ، تَحَمَّقَ دَهرأ .»

این حدیث یک دلالت جامعه شناسانه‌ قوی دارد که طبق آن هر چه محیط انسان کوچک‌تر باشد، افق های ذهنی او محدود تر خواهد بود.

در پایان منتظر اقدام عملی آن مرد بی بصیرت خواهیم ماند و اگر استغفار نکند و عذرخواهی نکند قطعا پاسخ فراموش‌نشدنی دریافت خواهد کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی
نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی

کد خبر : ۳۷۹۳۴۶