خبرگزاری کار ایران

رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن:

قدرت‌ها در برابر قرآن هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

عصر امروز و در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، به مدت بیش از سه ساعت محفل انس با قرآن در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این محفل نورانی که آکنده از عطر و معنویت قرآن بود، ۸ نفر از حافظان، قاریان و اساتید قرآنی از سراسر کشور آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و گروههای جمع خوانی نیز به مدح و ثنای پروردگار پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم، زیبایی الفاظ قرآن را یک معجزه و دریچه ای برای جذب شدن بسوی مفاهیم عالی و پرمغز آن دانستند و ضمن تأکید بر لزوم رواج جلسات قرآنی در کشور، به نیاز بیش از پیش دنیا در شرایط کنونی به مفاهیم قرآن اشاره کردند و گفتند: اگر معانی بلند قرآن با زبان روز، برای انسان ها بیان شود قطعاً تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت و زمینه ساز پیشرفت واقعی بشریت خواهد شد، زیرا عزت، قدرت، رفاه مادی، تعالی معنوی، گسترش فکر و عقیده، و شادی و آرامش روحی درگرو عمل به قرآن است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره قاریان قرآن و مهاجران الی الله را که سال گذشته در فاجعه منا جان باختند، گرامی داشتند و با اظهار خرسندی از گسترش دایره قرآنی ها بخصوص جوانان قرآنی در کشور، خاطرنشان کردند: اگرچه زیبایی و جذابیت الفاظ قرآنی یک معجزه است اما هدف از این الفاظ زیبا، گشودن دریچه ای برای رسیدن به فضای پربرکت و پرشکوه مفاهیم قرآنی است.

 ایشان تأکید کردند: اگر به مفاهیم قرآن گوشِ دل سپرده شود، قطعاً در دنیای پیچیده، طوفانی و پر از معضلات امروز، عمق و ژرفای مفاهیم قرآنی و تأثیرگذاری آن بیشتر درک خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، گسترش جلسات و محافل قرآنی در کشور را با قبل از انقلاب و حتی سال های ابتدایی انقلاب غیرقابل مقایسه دانستند و گفتند: یکی از کارهای لازم در کشور، رواج جلسات «تلاوت و استماع» قرآن است.

 حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: همانگونه که جلسات عزاداری یا سرور برای اهل بیت علیهم السلام برگزار می شود، جلسات قرآنی نیز باید گسترش پیدا کند تا سرعت رشد مفاهیم قرآنی افزایش یابد.

ایشان با اشاره به خلاء هویتی، فکری و ایمانی در دنیای امروز و نیازمندی بشریت به مفاهیم قرآنی، خاطر نشان کردند: باید با مستحکم تر کردن پایه های ایمانی خود و آشنایی با زبان نحوه انتقال مفاهیم قرآن به انسان ها، این مفاهیم را به دنیا منتقل کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر این مفاهیم منتقل شوند، قرآن، تاثیرگذار اصلی در جهان خواهد شد و قدرتها و سلاح های آنها و رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، آرامش روحی و دینی را یکی از برکات آشنایی با مفاهیم قرآنی برشمردند و افزودند: این آرامش زمینه ساز افزایش ایمان انسان به خداوند متعال و قدرت الهی خواهد شد.

کد خبر : ۳۷۸۷۰۵