خبرگزاری کار ایران

زاهدی در گفت‌وگو با ایلنا:

اختلاف‌سلیقه در فراکسیون ولایت منجر به تشکیل زیرفراکسیون می‌شود / «ولایت» ادامه «رهروان» نیست

عضو فراکسیون ولایت در مجلس دهم با بیان این‌که لاریجانی تنها گزینه برای ریاست مجلس و همچنین ریاست این فراکسیون بود، گفت: در فراکسیون ولایت هم اختلاف‌سلیقه‌ وجود دارد و شاید در آینده همین مسئله، منجر به تشکیل یک زیرفراکسیون شود.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره حمایت مقطعی اصولگرایان از لاریجانی و احتمال تداوم این ائتلاف در چارچوب فراکسیون ولایت، گفت: در هر دوره مجلس، باید درون مناسبات همان دوره و با توجه به مقتضیات آن دوره تحلیل و بررسی کرد.

او گفت: در مجلس دهم به‌لحاظ گروهی و جناحی، شرایط و ترکیب نمایندگان با آن‌چه در مجلس دهم شاهد بودیم، متفاوت است و بنابر این در حال حاضر،‌ باید با اتکا به مقتضیات فعلی صحبت کنیم.

 حضور نیروهای متدین و ولایت‌مدار در فراکسیون امید

عضو فراکسیون ولایت در مجلس نهم خاطرنشان کرد: در مجلس دهم، یک فراکسیون اصولگرا متشکل از نمایندگان ولایت‌مدار داریم که همه اعضای آن درباره مسائل ارزشی، هم‌فکر و هم‌راستا هستند. البته این مسئله به این معنا نیست که در فراکسیون امید، خدایی‌ناکرده نیروهای ولایت‌مدار و ارزشی حضور ندارد و نظر من این است که در فراکسیون امید هم نیروهای ولایت‌مدار، متدین و متشرع حاضر هستند اما مسئله این است که در میان اعضای فراکسیون ولایت، وفاق عمومی درخصوص مباحث اعتقادی در حوزه فرهنگ و اقتصاد وجود دارد.

اختلاف‌سلیقه در فراکسیون ولایت منجر به تشکیل زیرفراکسیون می‌شود

او گفت: فراموش نکنیم، این گفته به این معنا نیست که درمیان اعضای فراکسیون ولایت، همه نمایندگان تفکری یکسان دارد؛ بلکه در فراکسیون ولایت هم اختلاف‌سلیقه‌ وجود دارد و همین مسئله شاید در آینده منجر به تشکیل یک زیرفراکسیون شود که تضاد و منافاتی با اصل موضوع در فراکسیون ولایت ندارد.

لاریجانی تنها نامزد ریاست فراکسیون و مجلس در «ولایت»

نماینده اصولگرای مردم کرمان و راور در مجلس دهم یادآور شد: با این همه، در فراکسیون ولایت، همه درمورد ریاست آقای لاریجانی وفاق داشتند و هنگامی که در مورد ریاست فراکسیون و همچنین ریاست مجلس بحث شد، هیچ نماینده دیگری به‌جز آقای لاریجانی نامزد نشد.

«ولایت» ادامه «رهروان» نیست

زاهدی در پاسخ به این سوال که باتوجه به تلفیق دو فراکسیون اصولگرای «رهروان ولایت» و «اصولگرایان» مجلس نهم، فراکسیون «ولایت» مجلس دهم را باید ادامه راه کدامیک از آن دو فراکسیون دانتس، گفت: فراکسیون ولایت، ارتباطی به دوره گذشته ندارد و یقیناً این فراکسیون هیچ ارتباطی به رهروان ولایت ندارد.

پایبندی به اصل نظام، ولایت و رهبری اولویت نخست فراکسیون ولایت

زاهدی در پایان و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که وام‌گرفتن نام ولایت از فراکسیون «رهروان ولایت» مجلس نهم به چه معنا است، اعلام کرد: انتخاب نام ولایت به این دلیل بود که نشان دهیم، عمودِ خیمه انقلاب، ولی‌فقیه است و اعضای این فراکسیون نیز تاکید دارند که زیر چتر و خیمه رهبری هستند؛ برای ما پایبندی به اصل نظام، ولایت و رهبری در اولویت نخست قرار دارد.

کد خبر : ۳۷۶۸۴۷