خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

پیشرفت کشور ثمره مقاومت در برابر آمریکاست/ می‌خواهند واردات را بر تولید غلبه دهند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تنبلی، مفت‌خوری و رانت خواری باید به عنوان جلوه‌های زشت و غیر انسانی تقبیح شده و جامعه از آنها فاصله بگیرد اما متاسفانه وضعیت برعکس شده و هرکس در جامعه پول بیشتری داشته باشد، یک ارزش است.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در همایش فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج کارگری و مسئولان سازمان‌های بسیج کارگری استان‌ها و شوراها که در سالن پنجم آذر برگزار شد، گفت: برای داشتن یک زندگی رو به جلو، شرافتِ کار و تلاشِ بسیار، اهمیت فراوانی دارد و تنبلی، بی‌کاری، مفت‌خوری و رانت خواری باید به عنوان جلوه‌های زشت و غیر انسانی، تقبیح شده و جامعه از آن فاصله بگیرد اما متاسفانه وضعیت در جامعه برعکس شده و هرکس پول بیشتری داشته باشد یک ارزش است.

وی با بیان اینکه راه برون‌رفت از مشکلات امروز، تلاش بیشتر است، ادامه داد: مسئله دیگر که باید جز اولویت‌های بسیج کارگری باشد مسئله ارتباط بین کارگر و کارفرما است که بر خلاف نظام سرمایه‌داری و نظام کمونیستی این‌ها را در مقابل هم تعریف می کنند، اما در تفکر اسلامی این دو مکمل یکدیگر و رفیق و صمیمی هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: کارفرمای مسلمان واقعی، دستگیر کارگرانش است، اهل ثروت‌اندوزی نیست و زندگی ساده‌ای دارد که این فرهنگ باید تعمیم داده شود.

نقدی با تاکید بر ترویج فرهنگ وجدان کاری، گفت: کشوری که خود را اسلامی لقب می‌دهد باید محصولش باکیفیت‌ترین محصول باشد.

وی ادامه داد: اندکی توجه بیشتر می‌تواند یک محصول را از لحاظ کیفی، عالی و غیر قابل رقابت کند و در غیر اینصورت، محصول غیر قابل استفاده شده و مواد اولیه و سرمایه را به هدر می‌دهد.

نقدی با اشاره به مأموریت حلقه صالحین در بسیج کارگری اظهار کرد: موضوعاتی نظیر کاهش هزینه تولید، کاهش مصرف انرژی، افزایش کیفیت کالا، کارهش دور ریز موراد اولیه، طریقه استفاده صحیح از ابزار و امکانات و سالم نگه داشتن آنها و به طور کلی ارتقای بهره وری، مأموریت‌های مهم حلقه‌های صالحین بسیج کارگری است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: دشمن به دنبال القای این موضوع به مردم است که در صورت مقاومت یک زندگی رنج‌آور و پر از سختی را باید تحمل کرد؛ یک زندگی بدون رفاه، بدون آسایش و بدون هیچ افقی برای پیشرفت.

وی ادامه داد: دشمن می‌گوید اگر آسایش و پیشرفت و رفاه می‌خواهید، باید با آمریکا بسازید و دست از مبارزه با ظلم و وحشی‌گری آمریکا و آدم‌کشی صهیونیست‌ها بردارید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پاسخ یک انسان که انسانیت و شرافت خود را حفظ کرده معلوم است و همان‌طور که امام (ره) می‌گویند، ما زندگی شرافتمندانه را بر رفاه حیوانی ترجیح می‌دهیم.

وی افزود: ما هم می‌خواهیم مبارزه کنیم و سختی‌ها را تحمل کنیم و هم رفاه و آسایش داشته باشیم و با ظلم مبارزه کنیم و راه پیشرفت و رفاه ما از مبارزه و مقاومت می گذرد، ما ۳۷ سال در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرده‌ایم و تمام این پیشرفت‌ها و دست‌آوردها ثمره همین مقاومت و ایستادگی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی ما می‌توانیم ضمن تداوم مبارزه با ظلم و وحشی گری و آدمکشی و تجاوز استکبار، به پیشرفت نیز دست پیدا کنیم که چنین کاری همت می‌خواهد که در آن کمبود داریم و باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

نقدی اظهار کرد: همانطور که در زمان تجاوز صدام به کشور نیروی عظیم مردمی به کار گرفته شد و آن پیروزی بزرگ به دست آمد در عرصه اقتصاد نیز با ورود مردم به جنگ اقتصادی، حماسه خلق خواهد شد.

وی تأکید کرد: مردم نباید منتظر کسی باشند، بسیجیان باید وارد میدان شوند و در این جهاد حضور یابند، چه در جنبه‌های تولید و افزایش کیفیت و کمیت آن و چه از جنبه مقابل که مبارزه با واردات بی رویه و قاچاق است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه افرادی با دغل کاری و اخبار دروغ قصد دارند واردات را بر تولیدات غلبه دهند، خاطر نشان کرد: ایران مهد محصولات و میوه‌های خوشمزه است اما با بهانه‌های واهی، از خارج میوه وارد می‌کنند. ما هم در مقابل این کار سکوت کرده و چیزی نمی‌گوییم و در مقابلش آن ایستادگی نمی‌کنیم.

نقدی افزود: باید نام وارد کنندگان عمده‌ای که بی رویه و با رابطه و از راه‌های غیر قانونی دست به واردات می‌زنند در رسانه‌ها اعلام شود تا مردم آن‌ها را بشناسند.

وی گفت: باید در مقابل مصرف این کالاها نیز موضع گیری شود؛ بسیج کارگری به عنوان قشری که بیشترین ضربه و آسیب را از واردات و قاچاق کالا می‌خورد باید در مقابل این پدیده وارد عمل شود.

نقدی افزود: باید تجار و وارد کننده‌های کالاها و واحدها و فروشگاه هایی که خاص فروش کالای خارجی و تابلوهای تبلیغاتیشان تبلیغ جنس خارجی است به چالش کشیده شوند.

وی در خاتمه گفت: کارگران باید به حق، مطالبه گر حقوق واقعی خود و صیانت از تولید ملی باشند و در مقابل این موج خانمان برانداز قاچاق و واردات بی رویه بایستند و این مطالبه را از مسئولان پیگیری کنند.

کد خبر : ۳۷۵۳۸۲