خبرگزاری کار ایران

پایان موفقیت‌آمیز مرحله اول رزمایش؛

جزییات عملیات‌های رزمایش بیت‌المقدس ۲۸

رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ در حالی پایان یافت که تمامی بخش‌های آن با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ با شلیک ۲ موشک نازعات آغاز شد و یگان‌های مختلف ارتش عملیات‌های خود را با موفقیت انجام دادند.

شلیک موفقیت‌آمیز موشک‌های نازعات

امیر سرتیپ محرابی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در خصوص برنامه‌های رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ اظهار داشت: این رزمایش در سه مرحله انجام می شود که مرحله اول و دوم آن امروز و در منطقه مرنجاب و آران بیدگل خواهد بود؛ مرحله سوم رزمایش بیت المقدس ۲۸ نیز در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان انجام خواهد شد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در عملیات‌های نظامی و در فضای کنونی دقت عمل و سرعت بسیار مهم است و ما در صدد هستیم بر شایستگی کارکنان مان بیفزاییم و سرعت عمل را بالا ببریم؛ مرحله اول این رزمایش نشان‌دهنده دست بلند نیروی زمینی است که با شلیک موشک‌ها در بردهای متفاوت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در رزمایش امروز ۸ فروند موشک نازعات N۱۰، N۶ و راکت فجر ۵ شلیک خواهد شد، گفت: تیپ ۶۵ نوهد نیز در ادامه رزمایش، عملیات ویژه انجام خواهد داد.

پرواز بالگردها بر فراز منطقه رزمایش

در ادامه بالگردهای هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برفراز منطقه عمومی رزمایش در کویر مرنجاب پرواز کردند.

عملیات رهایی گروگان‌ها توسط تیپ ۶۵ نوهد

در این مرحله از رزمایش، نیروهای تکاور تیپ ویژه ۶۵ نوهد اقدام به انجام عملیات رهایی گروگان کردند و برای اولین بار نیز شلیک تک تیراندازان نوهد از بالگرد صورت گرفت.

در این رزمایش تروریست‌های فرضی توسط نیروهای هوابرد ارتش به کمین افتاده و دستگیر شدند و برخی اهداف توسط تک تیراندازها از داخل بالگرد مورد هدف قرار گرفتند.

 

مرحله اول این رزمایش نیز صبح امروز با شلیک دو فروند موشک نازعات و ۴ فروند موشک فجر ۵ آتش‌بار توپخانه و پرتاب ۱۵ راکت انداز ۱۲۲ میلیمتری به سمت اهداف از پیش تعیین شده برگزار شده بود.

 

کد خبر : ۳۷۳۴۱۰