خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در دیدار همسر نخست وزیر ژاپن:

اشتراکات فرهنگی ایران و ژاپن زمینه تبادل تجربیات در حوزه زنان و خانواده است

مولاوردی گفت: خانواده در دین اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد و قانون اساسی ایران نیز تاکید دارد که همه سیاست‌ها و تصمیمات در کشور باید در راستای تحکیم مبانی خانواده باشد.

به گزارش ایلنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح دوشنبه در دیدار همسر نخست وزیر ژاپن، اشتراکات فرهنگی گسترده بین دو تمدن کهن ایران و ژاپن را باعث نزدیکی بیش از پیش دو ملت به هم دانست و گفت: تبادل تجربیات دو کشور به ویژه در حوزه زنان و خانواده که با بهای سنگینی هم بدست آمده می‌تواند به حل برخی چالش‌ها با ابعاد جهانی منجر شود.

مولاوردی با اشاره به برگزاری اولین سمپوزیوم مشترک ایران و ژاپن با موضوع «زنان، صلح و توسعه پایدار» در کشورمان پس از این دیدار افزود: امیدوارم در پایان این نشست به چارچوبی برای همکاریهای دو کشور در حوزه زنان و خانواده برسیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: تبادل هیاتهای علمی، دانشگاهی و اقتصادی بین دو کشور به ویژه از فعالان زن این عرصه‌ها می‌تواند علاقمندی دو کشور برای تبادل تجربیات را عملیاتی کند.

مولاوردی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه زنان و خانواده پرداخت و تصریح کرد: خانواده در دین اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد و قانون اساسی ایران نیز تاکید دارد که همه سیاست‌ها و تصمیمات در کشور باید در راستای تحکیم مبانی خانواده باشد.

آکیه آبه همسر نخست وزیر ژاپن که رییس بنیاد تشویق به مشارکت اجتماعی کشورش نیز هست، در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران، سفر همسرش به ایران در آینده نزدیک را نشانه اهمیت ایران برای کشورش و علاقه ژاپن به گسترش روابط با تهران برشمرد.

وی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی دو کشور نسبت به همکاری و تبادل تجربیات در حوزه زنان و خانواده با ایران ابراز علاقمندی کرد و اظهار داشت: متاسفانه در ژاپن شناخت کافی از جامعه ایران به ویژه وضعیت زنان این کشور وجود ندارد و امیدوارم پس از برگزاری این همایش و سفر نخست وزیر ژاپن، با گسترش روابط و افزایش تعاملات و آمد و شدهای دو طرف، شناخت دقیق تری از جوامع دو طرف برای یکدیگر نیز حاصل شود.

 

کد خبر : ۳۶۹۳۰۹