خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

اقدامات صورت گرفته در مبارزه با قاچاق کافی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته علیه قاچاق کافی نیست، تاکید کرد: اگرچه نیروی انتظامی در حوزه‌های دیگر نظیر راهنمایی و رانندگی موفق بوده ولی در قاچاق تلاش‌هایی انجام داده است اما هنوز این مسئله را در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در حاشیه همایش فرماندهان و مدیران ناجا که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری برای تقویت بنیه نیروی انتظامی بودجه‌ای را اضافه کرده‌ایم و علاوه بر آن به بخش‌های دیگر نیروهای مسلح نیز که در مقابل اشرار از امنیت کشور دفاع می‌کنند بودجه‌هایی را اضافه کرده‌ایم و کمک کردیم تا امنیت پایداری برای کشور ایجاد شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در رابطه با اقدامات مجلس برای وضعیت معیشتی کارکنان ناجا اظهار داشت: برای این امر نیز بودجه خوبی در نظر گرفته‌ایم چراکه نیروی انتظامی حوزه وسیع و پرفعالیتی است و کارهای متنوعی را انجام می‌دهد و باید کمک کرد تا مشکلات معیشتی این نیروها برطرف شود.

رئیس مجلس در خصوص لایحه سلاح سرد تصریح کرد: در این زمینه قانون داریم و باید هماهنگی با بخش‌های دیگر کشور انجام می‌گرفت که در حال حاضر این موضوع نیز در حال پیگیری و انجام است.

لاریجانی در خصوص مبارزه با قاچاق خاطرنشان کرد: در رابطه با این گونه ناهنجاری‌های اجتماعی دو رویکرد می‌توانیم داشته باشیم که یک رویکرد این است که این موضوع را در حوزه اجتماعی پهن و مرثیه‌سرایی کنیم و رویکرد دیگر این است که با یک دقت طبیبانه با این مسئله برخورد کرد. یک رکن اقدامات انجام شده در رابطه با قاچاق رسانه‌ها هستند و در مورد قاچاق اطلاع‌رسانی می‌شود و در حال حاضر نیز با قاچاقچیان برخورد صورت می‌گیرد البته هنوز در این زمینه اقدامات کافی نیست اگرچه نیروی انتظامی در حوزه‌های دیگر نظیر راهنمایی و رانندگی موفق بوده است اما در حوزه قاچاق با وجود اینکه تلاش‌هایی داشته اما هنوز این مسئله را در کشور شاهد هستیم.

وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق نیاز به طراحی و ساماندهی و همکاری در بخش‌های مختلف نظیر قوه قضاییه دارد و باید از نیروی انتظامی بخواهیم که در راستای اقتصاد مقاومتی به این حوزه به عنوان بخشی از وظیفه خود توجه کند و اگر نیاز به قانون کمکی و اختیارات بیشتر داشته باشد ما در مجلس در این زمینه کمک می‌کنیم.

 

کد خبر : ۳۶۹۲۴۸