خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

نامه رهبری به جوانان غربی توصیه به تفکر است

وزیر دادگستری در نشست «بررسی نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی» گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی و اروپایی توصیه به تفکر است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی با قدردانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، برگزاری نشست «تحلیل و بررسی اهمیت ترجمه و نشر نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی به زبان‌های مختلف» را با اهمیت دانست.

وی گفت: عنوان نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی (نامه‌ای برای تو)، عنوان بسیار زیبایی است که در آن جوانان برای گفت‌وگو و به عنوان جامعه هدف، مخاطب قرار داده شده‌اند؛ زیرا این جوانان تعیین‌کننده‌ترین عنصر در هر عصر و زمانی هستند.

وزیر دادگستری کشورمان در ادامه این بخش از سخنان خود افزود: امروزه دنیا هر چند از رسانه‌های پرشماری بهره‌مند است؛ اما کمتر شاهد گفت‌وگو در جوامع جهانی هستیم و کمتر یکدیگر را تحمل می‌کنیم و زبان اسلحه، زور و ترور و کشتار، زبان حاکم در دنیاست.

وی با انتقاد از استفاده نامطلوب جوامع از فضای مجازی، اظهار کرد: زمانی که شبکه‌های ارتباطی اختراع شدند، همه انتظار داشتند تا با برداشته شدن دیوارها، مردم جهان به یکدیگر نزدیک‌تر شوند؛ ولی نکته این جاست که از گفت‌وگوی رو در رو، محروم شدند.

پورمحمدی با اشاره به ضرورت رواج فرهنگ گفت‌وگو در داخل کشور تاکید کرد: مقام معظم رهبری با اقدام ارزشمند خود در نگارش این نامه‌ها، جوانان را مخاطب قرار دادند که آنها خود فکر کنند و خود، تصمیم بگیرند.

وزیر دادگستری در ادامه با بیان اینکه این نامه‌ها نباید تنها در سطح رسانه‌ها محصور باشند، گفت: باید یاد بگیریم که ارزش انسان در نطق و گفت‌وگوست. انسان بودن یعنی دادوستد فرهنگ و هر چه فضای گفت‌وگو را چه در فضای داخل و چه خارج از کشور فراهم کنیم، بیشتر به تعالی انسانی دست خواهیم یافت. در آیات قرآن هم پیامبر اسلام (ص) با خلق عظیم و بشیر و نذیر معرفی شده که همان گفت‌وگو با مخالفان است.

وی گفت: امید است این نشست و برخواست‌ها ما را به جامعه انسانی نزدیک‌تر کند. در این راه باید اختلافات یکدیگر را قبول و یک جامعه خوب انسانی را بنا کنیم. همانند پیامبر رحمت (ص) ما نیز الگو باشیم و انسان‌ها را دعوت به خوبی کنیم.

بر اساس این گزارش، نشست «بررسی نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی» با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، قهرمان سلیمانی معاون پژوهشی و آموزشی و رسول اسماعیل‌زاده رییس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی واقع دربیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، برگزار شد.

 

کد خبر : ۳۶۸۲۱۶