خبرگزاری کار ایران

سفارت ایران در روسیه خبر داد:

سفر هیات شیلاتی ایران به آستاراخان

هیات شیلاتی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات، وارد مسکو شد.

به گزارش ایلنا، بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت کشورمان در مسکو اعلام کرد: سفر هیات کشورمان روز چهارشنبه به منظور حضور در اجلاس هفتم کمیسیون مشترک شیلاتی ایران و روسیه که در روزهای هفتم تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۵ در آستاراخان برگزار می‌شود، انجام گرفت.

قرار است در این اجلاس زمینه همکاری‌های دو کشور شامل آبزی‌پروری، همکاری‌های تحقیقاتی، صیادی و حفاظت از منابع آبزیان برای سالجاری و آینده تدوین شود.

پیشنهادهای ایران در این اجلاس در موضوع‌های همکاری مشترک در زمینه توسعه تجارت آبزیان بین دو کشور، تبادل پروتکل بهداشتی برای توسعه تجارت آبزیان پرورشی، همکاری مشترک در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، ارزیابی ذخائرماهی کیلکا، شانه‌دار دریای خزر، ماهیان ارزشمند خاویاری، گونه‌های مهاجر و آخرین وضعیت زیستی و غیر زیستی دریای خزر، مطالعه مشترک در زمینه پرورش ماهی در شمال و جنوب کشور ایران و مطالعه فرآوری آبزیان سطح زی کیلکا و ساردین و میان زی فانوس ماهیان، خواهد بود.

همچنین براساس موافقت نامه همکاری‌های شیلاتی ایران و روسیه در سال ۱۳۷۵ که به امضای طرفین رسیده و در سال ۷۶ مجالس دو کشور آن را تصویب کردند، همه ساله کمیسیون مشترک دو کشور به تناوب و میزبانی هر یک از کشور‌ها برگزار می‌شود که تاکنون شش اجلاس در این رابطه برگزار شده است.

در حاشیه این اجلاس هیات ایرانی شرکت کننده از بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری آستاراخان روسیه و سایر جایگاه‌های پرورش ماهی روسیه بازدید می‌کنند.

کد خبر : ۳۶۵۷۶۱