خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه:

جامعه‌ آگاه‌تر، سلامت بیشتری دارد

همزمان با هفته سلامت چهارمین همایش فرماندهان بهداشت و سلامت با حضور فرماندهان، مسئولان و مدیران حوزه سلامت سپاه در سالن همایش‌های ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم فلسفه تندرستی، سلامت و بهداشت را پاسداری از انسان به عنوان گوهر زیبای آفرینش توصیف و تصریح کرد: سیمای انسان بازتابی از فطرت و اوج تکامل خلقت است به همین دلیل خداوند متعال برای انسان به قدری ارزش قائل است که احیای یک انسان را معادل احیای کل بشریت می داند.

او با تأکید بر اینکه بهداشت و سلامت از انسانی‌ترین بخش‌های تعهد و مسئولیت ماست، گفت: پژوهشگران غربی نیز دریافتند که انسان دارای فطرت الهی است و باور دارند که انسان تصویری از خداست.

سلامی از انسان به عنون رمزآلودترین موجود دستگاه آفرینش یاد کرد و افزود: انسانی ترکیبی از روح و ماده است و این ترکیب واحد از روابط پیچیده و ناشناخته‌ای برخوردار است.

او خاطرنشان کرد: همانگونه که ما برای نگهداری تجهیزات و ادوات برنامه‌ مدون و سازماندهی شده‌ای داریم می‌بایست نسبت به حفظ و نگهداری انسان‌ها نیز حساسیت داشته باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه مهندسی عوامل و فاکتورهای انسانی مانند نور، ارتفاع و مساحت و محیط و نیز تغذیه مناسب را در سلامت روح و جسم افراد بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: سلامتی یک روند و مسیری است که از بهم پیوستن نقاط مختلفی از زندگی حاصل می‌شود و بهداشت روح و روان به همراه بهداشت تن سازنده‌ شخصیت انسان هستند.

او فرماندهان را مسئول سلامت افراد دانست و اظهار داشت: فرماندهان آفرینش‌گر آرامش در محیط تحت مسئولیت خود بوده و شفقت، مهربانی و توجه آنها بسیاری از دردهای زیردستان را درمان می‌کنند.

سلامی در ادامه تأکید کرد: تمرکز بر عزت، اعتماد به نفس و حفظ خودارزشی موجب می‌شود که انسان بر هر مشکلی غلبه کند.

جانشین فرمانده سپاه در پایان با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع آموزش در حوزه سلامت گفت: هرچه جامعه‌ ما آگاه تر باشد، از سلامت بیشتری برخوردار است.

گفتنی است چهارمین همایش فرماندهان بهداشت و سلامت سپاه به همت معاونت بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه برگزار شد.

کد خبر : ۳۶۴۷۰۰