خبرگزاری کار ایران

برای بررسی زمینه‌های همکاری؛

سفیر کشورمان در ورشو با وزیر اقتصاد دریایی لهستان دیدار کرد

سفیر کشورمان در ورشو روز گذشته (پنجشنبه) با گروبارچیک وزیر اقتصاد دریایی لهستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه کشتیرانی، حمل‌ونقل دریایی، شیلات و ساخت انواع کشتی‌ها از جمله کشتی‌های ماهیگیری و صیادی در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معرفی پروژه‌های جدید همکاری با هدف سرمایه گذاری مشترک بین شرکت‌های ایرانی و لهستانی، امور تجاری مربوط به بنادر، جابجایی کالا با استفاده از خطوط کشتیرانی و مزیت‌های حمل و نقل دریایی از جمله مسائلی بود که در این دیدار به آن پرداخته شد.

مارک گروبارچیک وزیر اقتصاد دریایی لهستان در این ملاقات از آمادگی وزارت اقتصاد دریایی لهستان برای دعوت از وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای سفر به لهستان به منظور آغاز گفت‌وگو‌ها و همکاری‌های دوجانبه خبر داد.

رامین مهمان‌پرست سفیر کشورمان در لهستان نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر ظرفیت‌های همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی، صنعت کشتی‌سازی و شیلات به موقعیت ویژه ایران در منطقه اشاره کرد و قرار گرفتن کشورمان را در مسیر کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب، مزیتی بزرگ برای کشورهای اروپایی از جمله لهستان ذکر کرد تا با استفاده از آن بتوانند مراودات تجاری خود را با کشورهای آسیایی افزایش دهند.

در این دیدار همچنین همکاری‌های دانشگاهی در خصوص صنعت کشتی سازی و دریانوردی بین ایران و لهستان مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر : ۳۶۳۷۸۲