خبرگزاری کار ایران

ثروتی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

سوال از روحانی درباره پدیده شاندیز منتفی است/ پیشنهادهای نماینده بجنورد برای حل مشکل مالباختگان

نماینده مردم بجنورد در مجلس نهم گفت: باتوجه به اینکه در روزهای پایانی مجلس نهم قرار داریم، موضوع سوال از رئیس جمهور درباره حل مشکل پدیده را نیز آقای پژمانفر به عنوان نماینده مردم مشهد در مجلس کنونی و مجلس دهم پیگیری خواهند کرد و من دیگر دنبال طرح این سوال از آقای روحانی در صحن نیستم.

موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به انتخاب اعضای هیات مدیره جدید پدیده شاندیز و دیدار روز گذشته خود با یکی از آن‌ها، اظهار داشت: این عضو هیات مدیره جدید پدیده شاندیز تقاضاهایی برای حل مشکل سهام گذاران پدیده داشت که من از ایشان خواستم این درخواست‌ها را به صورت مکتوب در اختیار مجلس قرار دهند.

سهام داران پدیده از طریق نماینده جدید بجنورد مشکل را پیگیری کنند

او گفت: پیشنهاد من برای حل مشکل در چند بند به این شرح است که اولاً سهام داران نمایندگانی برای پیگیری مسائل انتخاب و به هیات مدیره جدید پدیده و همچنین مجلس شورای اسلامی معرفی کنند. متاسفانه حتی خود شاکیان این پرونده هم آنچنان منظم پیگیر مسائلشان نیستند. باتوجه به اینکه بنده در دوره دهم مجلس حضور ندارم، سهام‌داران با نماینده برگزیده حوزه انتخابیه بجنورد صحبت کنند و از طریق نماینده جدیدشان پیگیر مسائل باشند.

پیشنهادهای ثروتی برای حل مشکل مالباختگان پدیده

نماینده مردم بجنورد در مجلس نهم اضافه کرد: دولت باید به هیات مدیره جدید پدیده اولاً اختیار بدهد که دوباره در سازمان صداوسیما تبلیغات کنند و مجوزهای جدید برای از سرگیری فعالیت‌ها و فروش سهام و همچنین فروش اموال پدیده را نیز در اختیارشان قرار بدهند.

او ادامه داد: پدیده شاندیز هم اکنون حدود ۶۰ هزار متر مربع زیربنای تجاری و همچنین ۱۸۰ هزار متر مربع ساختمان اداری در اختیار دارند که اگر امکان فروش همین اموال صادر شود، باتوجه به اینکه ترازشان هنوز مثبت است، قادر به بازگرداندن تمامی اموال سهام داران خواهند بود.

شناختی از اعضای هیات مدیره جدید پدیده ندارم

ثروتی همچنین در تشریح نحوه انتخاب هیات مدیره جدید پدیده شاندیز یادآور شد: استانداری مسئول انتخاب این افراد برای تشکیل هیات مدیره بود که بر این اساس به همراه دادستانی نسبت به انتخاب اعضای هیات مدیره جدید اقدام کرده است. در واقع ستاد تدابیر حل مشکل پدیده شاندیز از جانب استانداری و دادستانی این انتخاب را انجام داده است.

نماینده مردم بجنورد در واکنش به اینکه برخی از اعضای هیات مدیره جدید شاندیز سوابقی نظیر مدیریت بنیاد تعاون ناجا را در کارنامه دارند که همچون موضوع پدیده منجر به بروز مشکلاتی برای سهام گذاران شده است، گفت: من شناخت خاصی از تمامی اعضای هیات مدیره جدید پدیده شاندیز ندارم. در واقع من فقط یکی از این افراد را می‌شناسم که پیش از این سابقه فرمانداری و شهرداری مشهد را در کارنامه داشته و من تنها با ایشان صحبت کرده‌ام.

سوال نماینده مشهد از روحانی درباره پدیده شاندیز

ثروتی در پایان با تاکید بر اینکه احتمال طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس نهم منتفی است، گفت: باتوجه به اینکه در روزهای پایانی مجلس نهم قرار داریم، موضوع سوال از رئیس جمهور در باره حل مشکل پدیده را نیز آقای پژمانفر به عنوان نماینده مردم مشهد در مجلس کنونی و مجلس دهم پیگیری خواهند کرد و من دیگر به دنبال طرح این سوال از آقای روحانی در صحن نیستم.

کد خبر : ۳۶۱۶۲۰