خبرگزاری کار ایران

با حضور عراقچی؛

نشست‌های تخصصی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در ترکیه آغاز شد

نشست‌های مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی OIC با حضور کارشناسان ارشد کشورهای مختلف به منظور بررسی دستور کار اجلاس سران درشهر استانبول جمهوری ترکیه آغار به کار کرده است.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیأت کارشناسی در جلسات بررسی دستور کار این اجلاس حضور دارد.

شعار نمادین OIC  یکپارچگی و همبستگی برای عدالت و امنیت خواهد بود. 

انتظار می‌رود سران کشورهای اسلامی در این کنفرانس، تصمیم ها و اقدام‌های عملی در راستای حل مشکلات و مسائل جهان اسلام و برنامه‌ریزی برای تلاش مشترک و تحکیم نقش کشور های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در دو سطح منطقه و جهان اتخاذ کنند.

ترسیم راهبرد و چشم‌انداز ۱۰ ساله پیش روی سازمان OIC در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶) شامل اولویت‌های برقراری امنیت و ثبات،‌ مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، رعایت حقوق بشر،‌ حمایت از توسعه و‌ کاهش میزان فقر از جمله مهمترین مواردی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شرکت‌کنندگان در اجلاس  OIC  همچنین قرار است در خصوص مهمترین مسائل جهان اسلام و منطقه از جمله وضعیت اسف‌بار فلسطینیان، ادامه تجاوزگری و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، ضرورت مساعدت و همکاری مشترک کشورهای اسلامی برای برقراری صلح و ثبات در سوریه،‌ یمن،‌ لیبی،‌ افغانستان، سومالی،‌ مالی،‌ جامو،‌ کشمیر وموضوع درگیری‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت‌وگو و تبادل نظر کنند.

نشست کارشناسی امروز به کار خود پایان خواهد داد و سپس روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نشست وزیران خارجه عضو سازمان برگزار می‌شود. اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری‌ اسلامی (OIC)  در روزهای پنجشنبه به طور رسمی در استانبول افتتاح  و تا روز جمعه به کار خود ادامه خواهد داد.

کد خبر : ۳۶۰۶۵۶