خبرگزاری کار ایران

ظریف در بدو ورود به رامسر:

هدف پایان دادن درگیری بین ارمنستان و آذربایجان است

وزیر خارجه کشورمان گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران همواره پایان دادن درگیری بین این دو کشور همسایه است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه رامسر با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اجلاس سه‌جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان عنوان کرد: ما امروز این اجلاس سه‌جانبه را در شهر رامسر برگزار خواهیم کرد. دور اول این اجلاس در ارومیه، اجلاس دوم در نخجوان و اجلاس سوم در ترکیه برگزار شد. هدف از این اجلاس سه‌جانبه ترغیب همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف بین این سه کشور همسایه و مسلمان است.

او افزود: مهم‌ترین این همکاری‌ها تشویق تجارت، تشویق توریسم و تشویق فعالیت‌های فرهنگی و نیز تسهیل رفت و آمد و فعالیت‌های گمرکی است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه ما با خطر افراط‌گرایی و تروریسم مواجه است و متاسفانه کشورهای منطقه از این خطر رنج می‌برند، یکی از اهداف برگزاری این اجلاس هماهنگ کردن فعالیت‌ها برای مبارزه با تروریسم است. همین‌طور متاسفانه با توجه به درگیری‌هایی که در منطقه ما اتفاق افتاده و در منطقه قره‌باغ درگیری‌هایی صورت گرفته است لذا ما معتقدیم باید از هر فرصتی برای پایان دادن به این درگیری‌ها استفاده شود. البته این اجلاس قبل از آغاز این درگیری‌ها هماهنگ شده بود.

ظریف ادامه داد: در همین راستا قبل از آمدن به رامسر من در این رابطه با وزیر امور خارجه ارمنستان صحبت کردم و در رامسر هم به محض ورود وزیر امور خارجه آذربایجان با ایشان نیز صحبت خواهیم کرد. هدف جمهوری اسلامی ایران همواره پایان دادن درگیری بین این دو کشور همسایه است و امیدواریم با درایت همسایگان ما شرایط به نحوی رقم بخورد که خشونت و درگیری جای خود را به همکاری و ثبات بدهد.

کد خبر : ۳۵۸۹۰۳