خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عدالت اداری:

از سیاسی کاری و صدور رای بر اساس رابطه باید پرهیز کرد

رییس دیوان عدالت اداری گفت: : وظیفه ماست که در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام قضایی با رعایت قوانین و مقررات عمل کنیم و نگذاریم آراء صادره بر غیر مدار قانون شکل بگیرد و باید از سیاسی کاری و صدور رای بر اساس رابطه پرهیز داریم

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جمع قضات، مدیران و کارکنان این نهاد قضایی ضمن آرزوی سالی موفق برای همکاران اظهار کرد: بحمدالله دیوان عدالت اداری، عملکرد خوب و قابل توجهی داشته است و من از همگی همکاران به‌خاطر تلاشی که کرده‌اید، تشکر و قدردانی می‌کنم.

او افزود: آمار و عملکرد دیوان عدالت اداری در سال گذشته حاکی از تلاش درخور توجه همکاران‌مان در بخش‌های مختلف قضایی و اداری بوده است که امیدوارم این تلاش تداوم یابد و بتوانیم نسبت به جلب رضایت بیشتر مردم اقدام کنیم.

رییس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: اهتمام ما در این است که در سال جاری با انجام امور و رسیدگی به پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن، امکانی را فراهم آوریم که مراجعان کمتر اذیت شوند.

او ادامه داد: وظیفه ماست که در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام قضایی با رعایت قوانین و مقررات عمل کنیم و نگذاریم آراء صادره بر غیر مدار قانون شکل بگیرد. باید از سیاسی کاری و صدور رای بر اساس رابطه پرهیز داریم و تاکید می‌کنیم که همه تلاش‌مان را در جهت تحقق عدالت بکار بندیم.

منتظری با قدردانی از قضاتی که در ایام تعطیلات نیز کار را تعطیل نکرده و نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته‌اند، اضافه کرد: برخی همکاران قضایی ما حتی در ایام تعطیلات نوروزی نسبت به رسیدگی به پرونده‌های قضایی اقدام کرده‌اند و در راستای راه‌ انداختن کار مردم همت مضاعف داشته‌اند که جا دارد از همت عالی آنان و زحمتی که کشیده‌اند قدردانی شود.

او همچنین با اشاره به راهبرد کلی نظام در سال 1395 به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: معظم‌له نکات کاربردی و راهبردی نظام برای سال جاری را در سخنان ابتدای سال خود گوشزد کرده‌اند و ما وظیفه داریم در هر بخش و حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم برنامه‌های‌مان را بر این اساس طراحی و سازماندهی کنیم.

 

کد خبر : ۳۵۸۲۷۲