خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه حزب ندای ایرانیان به مناسبت روز جمهوری اسلامی

حزب ندای ایرانیان به مناسبت فرارسیدن دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در آغاز سی و هفتمین بهار استقرار نظام جمهوری اسلامی، روز دوازدهم فروردین را که یادآور تلفیق هنرمندانه دو اصل جمهوریت و اسلامیت به دست معمار بزرگ انقلاب اسلامی است ارج می‌نهیم. ترکیب هوشمندانه «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» که با پیشنهاد یک رهبر و مرجع دینی و رای نود و هشت درصدی مردم ایران شکل گرفت سازگاری امور دینوی و دنیوی در دنیای مدرن را با صدای بلند فریاد کرد و قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان محصول این سازگاری و میثاق مورد تایید ملت چارچوب‌ها و خط مشی نظام سیاسی برآمده از انقلاب ایران را روشن ساخت.

مفاهیم سه‌گانه جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت در ساختار نظام «جمهوری اسلامی ایران» اصولی ثابت و همیشگی هستند که نمی‌توان هیچ کدام را قربانی بقای دیگری کرد. با این حال در طول نزدیک به چهار دهه حیات پر برکت نظام جمهوری اسلامی گروه‌هایی در عرصه‌های مختلف ظهور کردند که به انحاء مختلف تلاش کردند این سه اصل را در تقابل با یکدیگر جلوه دهند و گاهی به بهانه جمهوریت و ایرانیت به حذف اسلامیت رسیدند، زمانی به بهانه دفاع از اسلام و دین کمر به توجیه تئوریک بی‌اعتبارسازی نظر مردم در حکومت اسلامی بستند و گاهی با دستمایه قرار دادن انترناسیونالیسم اسلامی و اتحاد امت اسلام تلاش کردند ایرانیت نظام سیاسی را کمرنگ کنند یا برعکس با تاکید بر باستان‌گرایی افراطی، تلاش کردند اسلامیت و جمهوریت را با تبلیغ نظام‌های ارتجاعی پادشاهی به حاشیه ببرند.

در چنین شرایطی حزب ندای ایرانیان به عنوان حزبی مولود دهه چهارم انقلاب اسلامی تنها راه حل مشکلات عدیده کشور را بازگشت همگان به میثاق ملی 58 و تاکید همزمان و همسنگ بر سه اصل جمهوریت و اسلامیت و ایرانیت می‌داند و اعتقاد دارد با ایجاد وحدت ملی و آشتی جریان‌های معتقد به این سه اصل شکوفایی و توسعه روزافزون کشور بدون نیاز به حمایت طمع‌کارانه قدرت‌های خارجی و گروه‌های وابسته امکانپذیر خواهد بود.

همچنین حزب ندای ایرانیان معتقد است امروز رسیدن به توسعه پایدار متوازن یگانه راه حضور قدرتمند و بالنده جمهوری اسلامی در جهان معاصر است و مسیر توسعه جز با همیاری، همدلی و همراهی همه جریانات داخل نظام میسر نیست.

 

کد خبر : ۳۵۷۸۴۷