خبرگزاری کار ایران

در ادامه سفرهای آسیایی انجام شد؛

دیدار ظریف با وزیر خارجه و رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور

وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفرهای آسیایی خود با وزیر خارجه، معاون اقتصادی نخست وزیر و رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار‌های رسمی خود در سنگاپور را با ملاقات با «ویویان بالاکریشنان» همتای خود در وزارت خارجه آغاز کرد. در این ملاقات طرفین در خصوص زمینه‌های گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و همچنین مسائل منطقه‌ای مورد اهتمام گفتگو و تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی ایران و فعال شدن روابط کشورهای آسیائی با ایران در مرحله پسابرجام گفت: ایران از فعال‌سازی روابط با سنگاپور در زمینه‌های مختلف اقتصادی به ویژه انرژی، بانکی، حمل‌ونقل دریائی، علمی، بهداشتی، فناوری اطلاعات، پتروشیمی و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

وزیر خارجه سنگاپور نیز با ابراز خرسندی از سفر هیات عالی‌رتبه سنگاپور به تهران و امضاء موافقتنامه سرمایه گزاری میان دو کشور، علاقمندی سنگاپور برای همکاری و سرمایه‌گذاری با ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه پتروشیمی را اعلام کرد.

دیدار ظریف با معاون اقتصادی نخست وزیر و رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور

 

وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود از سنگاپور همچنین با «تارمان شانموگاراتنام» معاون اقتصادی نخست وزیر و رئیس بانک مرکزی این کشور ملاقات و در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه اقتصادی و بانکی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

ظریف در این ملاقات ظرفیت‌های متعدد موجود جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور را برشمرد و خواهان فعال سازی روابط در این حوزه‌ها شد. مقام سنگاپوری نیز بر آمادگی کشورش برای گشایش در همکاری‌های اقتصادی با ایران در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

کد خبر : ۳۵۳۷۶۹