خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر امور خارجه‎؛

پنجمین نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد

اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی درباره مسئله فلسطین و قدس شریف با شعار اتحاد برای حل عادلانه در جاکارتا به کار کرد.

به گزارش ایلنا، نشست سران سازمان همکاری اسلامی صبح امروز در جاکارتا آغاز شد و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در نشست امروز نیز شرکت کرد.

در ابتدای این اجلاس وزیر خارجه مصر به عنوان نماینده رئیس جمهور مصر و رئیس فعلی سازمان همکاری اسلامی سخنرانی رئیس جمهور مصر را برای اعضا قرائت کرد.

وی در این سخنرانی بر موضع مصر در زمینه حل مسئله فلسطین به عنوان مقدمه ضروری ایجاد صلح در خاورمیانه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مصر با اعلام اینکه قدس در معرض هجوم اسرائیل است، گفت: اهل قدس در خط مقدم مواجهه با یهودی‌سازی قدس و نیازمند کمک‌های کشورهای اسلامی برای توانایی ایستادگی در برابر سیاست‌های یهودی‌سازی است.

وی همچنین خواهان عمل مشترک اسلامی برای رفع محاصره غزه شد.

آنگاه رئیس جمهور اندونزی به عنوان میزبان اجلاس در سخنان افتتاحیه خود سخنان سوکارنو نخستین رئیس جمهور اندونزی را یادآوری کرد که تا فلسطین آزادی خود را کسب نکرده است اندونزی در کنار ملت فلسطین و حامی آن خواهد بود.

وی افزود: اگر سازمان همکاری اسلامی به وظیفه خود در حمایت از ملت فلسطین عمل نکند فلسفه وجودی خود را از دست خواهد داد. رئیس جمهور اندونزی با تاکید بر راه حل دو دولت برای حل مسئله فلسطین اعلام کرد اندونزی دفتر نمایندگی خود را در رام الله افتتاح خواهد کرد.

 

کد خبر : ۳۵۳۳۹۴