خبرگزاری کار ایران

/روز مردم؛ انتخاب مردم/

ظریف: شارکت حداکثری مردم، مجلس خوبی پدید می‌آورد

وزیر امور خارجه کشورمان و کاندیدای اصلاح‌طلب با حضور در حسینیه جماران در انتخابات مجلس و مجلس خبرگان شرکت کردند

به گزارش خبرنگار ایلنا، دقایقی پیش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و سهیلا جلودارزاده نامزد انتخابات مجلس از حوزه تهران با حضور در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

محمد جواد ظریف پس از انداختن رای خود با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هرچه حضور  مردم گسترده‌تر باشد، دنیا بهتر متوجه اقتدار این مردم می‌شود و ما یقین داریم مردم همین درس را به دنیا خواهند داد . 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار خارجی در خصوص تاثیر انتخابات در ایران گفت: ایران کشوری است که توسط افراط‌گرایان محاصره شده و ثبات ایران از نتایج دموکراسی در این کشور است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار خارجی که از امکان دخالت بی بی سی در انتخابات مجلس پرسیده بود، گفت: در گذشته خارجی‌ها تلاش زیادی برای دخالت در امور داخلی ایران داشته‌اند که تلاش‌های آنها پس از انقلاب هرگز به نتیجه نرسیده است.

وزیر امور خارجه کشورمان امکان دخالت مستقیم و غیر مستقیم بیرونی در انتخابات ایران را رد کرد.

ظریف در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص اهمیت ایجاد یک مجلس معتدل با مشارکت حداکثری گفت: مشارکت حداکثری مردم قطعا مجلس خوبی را پدید خواهد آورد که این نتایج مثبت غیر قابل انکاری برای دستگاه دیپلماسی خواهد داشت.

 

کد خبر : ۳۵۰۳۹۸