خبرگزاری کار ایران

سلحشوری در جمع مردم شهر ری:

مبارزه با فساد سازمان‌یافته، جزیی از ذات مجلس است

کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران گفت: درست است که باید حامی و همراه دولت باشیم، اما مجیز گوی دولت نخواهیم بود. مبارزه با فساد سازمان‌یافته، جزو ذات مجلس است، به این منظور در اولین قدم باید نهاد‌های قدرت را شفاف کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پروانه سلحشوری در جمع مردم شهر ری، با  بیان اینکه کاندیدای نمایندگی مجلس در مقام وعده و وعید دادن نیست، اظهار داشت: در مجلس کار‌ها بر اساس تفکر جمعی و گروهی انجام می‌شود و امور قائم به فرد نیست.

او افزود: برای اینکه مجلس در راس امور باشد، به افرادی متخصص، آگاه و دلسوز به عنوان نماینده مردم احتیاج دارد.

کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران افزود: درست است که باید حامی و همراه دولت باشیم، اما مجیز گوی دولت نخواهیم بود. مبارزه با فساد سازمان‌یافته، جزو ذات مجلس است، به این منظور در اولین قدم باید نهاد‌های قدرت را شفاف کنیم.

این کاندیدای زن مجلس معتقد است: نمایندگان مجلس ابزار دست ملت هستند و باید زبان گویای مردم باشند.

سلحشوری خاطرنشان کرد« مجلس ایده ال من مجلسی است که نمایندگان آن از رهروان واقعی آیت ا... طالقانی بوده و به ایشان پاک و دارای صداقت، شجاعت و ایمان باشند.

او در توضیح دلایل کاندیداتوری خود می‌گوید: آمده‌ام برای آرزوهای فروریختهٔ کم‌ادعای میهنم تلاش کنم؛ آمده‌ام مجلسی قانونمند داشته باشم تا زنان ایران زمین، این پویندگان ایثارگر را یاری رسانم. به عنوان فردی که برخاسته از اقوام ایرانی است، آمده‌ام با افتخار فرهنگ و تنوع قومی را در ایران پاس بدارم، وطن من جایی است که با وجود اقوام متفاوت از آنچنان غنای فرهنگی برخوردار است که مایهٔ افتخار در تمامی دوران‌ها بوده است وآمده‌ام به عنوان یک فرهنگی با تمامی توان و انگیزه در جهت حفظ کرامت همکارانم گام بردارم.

سلحشوری خاطرنشان کرد: از سال ۷۶ شرایط حضور زنان افزایش یافته و گفتمان اصلاح‌طلبی نیز همراستا و همقدم با جامعه بوده و زنان به دنبال پیگیری مطالبات زنان و دختران بوده‌اند، در نتیجه گفتمان اصلاح طلبی کاملا به دنبال احراز حقوق زنان هستند.

نامزد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان تهران با بیان اینکه با توجه به اینکه سی درصد از ائتلاف اصلاح طلبان به زنان اختصاص داده شده، امید بر این است این حضور ۳۰ درصد ما در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان منجر به اصلاح و بازبینی قوانین و همچنین تصویب قوانین جدید، در راستای حمایت از حقوق زنان و دختران ایران زمین باشد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم صادقانه بگویم، شخصا انتظار سهم ۲۵ درصد را هم نداشتم. البته با اینکه زن هستم، شایسته سالاری برای من اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدوار بودم که بتوانیم شایسته‌ترین افراد را در مجلس دهم داشته باشیم اما رویکرد کلی این است که به زنان هم فرصت داده شود چراکه این رویکرد بسیار خوبی است.

کد خبر : ۳۵۰۱۹۲